Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CL02000129

Liniové řízení dopravy nezávislé na pevných sítích

Cíle projektu

Cílem projektu je výzkum, vývoj a pilotní testování technologie Liniového řízení dopravy. Navrhované řešení nevyžaduje připojení k napájecí, nebo datové infrastruktuře. V rámci výzkumu bude připraven nový plug-in SW, který bude připraven pro implementaci nových případů užití s využitím technik strojového učení a predikcí v nově vytvořených algoritmech řízení. Budou zkoumány a následně integrovány nové datové vstupy, zejména o počasí, z radarů nové generace a plošných zdrojů dat. Součástí bude i integrace s komponentami C-ITS, které umožní poskytnutí informací a rychlostních limitů přímo do vozidel. Souběžně budou ověřovány možnosti využití stávající infrastruktury PK a nové mobilní poloportálové konstrukce. Podmínky pro realizaci systému budou definovány v rámcové metodice.

Klíčová slova

Traffic managementmachine learningalgorithmscongestionalternative power source

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

  • Veřejná soutěž

    STA02025CL020

  • Hlavní účastníci

    Mobility and Intelligence s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CL02000129 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Line traffic control independent of fixed networks

  • Anotace anglicky

    The project aims to research, develop, and pilot test Traffic Line Control technology. The proposed solution does not require connection to power or data infrastructure. The research will develop a new software plugin ready for implementing new use cases using machine learning techniques and predictions in newly created control algorithms. New data inputs, particularly from weather, next-generation radars, and broad data sources, will be explored and integrated. Integration with C-ITS components will also be included, allowing for the direct delivery of information and speed limits to vehicles. The use of existing national road infrastructure and new mobile gantry designs will be concurrently verified. The conditions for project implementation will be defined in the prepared methodology.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20205 - Automation and control systems

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
    BC - Teorie a systémy řízení
    BD - Teorie informace
    IN - Informatika
    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CL-R

  • Datum dodání záznamu

    17. 1. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    20 549 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    14 374 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    6 174 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

20 549 tis. Kč

Statní podpora

14 374 tis. Kč

69%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Transport engineering

Doba řešení

01. 01. 2025 - 31. 12. 2027