Liniové řízení dopravy nezávislé na pevných sítích
Cíle projektu
Cílem projektu je výzkum, vývoj a pilotní testování technologie Liniového řízení dopravy. Navrhované řešení nevyžaduje připojení k napájecí, nebo datové infrastruktuře. V rámci výzkumu bude připraven nový plug-in SW, který bude připraven pro implementaci nových případů užití s využitím technik strojového učení a predikcí v nově vytvořených algoritmech řízení. Budou zkoumány a následně integrovány nové datové vstupy, zejména o počasí, z radarů nové generace a plošných zdrojů dat. Součástí bude i integrace s komponentami C-ITS, které umožní poskytnutí informací a rychlostních limitů přímo do vozidel. Souběžně budou ověřovány možnosti využití stávající infrastruktury PK a nové mobilní poloportálové konstrukce. Podmínky pro realizaci systému budou definovány v rámcové metodice.
Klíčová slova
Traffic managementmachine learningalgorithmscongestionalternative power source
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Veřejná soutěž
STA02025CL020
Hlavní účastníci
Mobility and Intelligence s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CL02000129 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Line traffic control independent of fixed networks
Anotace anglicky
The project aims to research, develop, and pilot test Traffic Line Control technology. The proposed solution does not require connection to power or data infrastructure. The research will develop a new software plugin ready for implementing new use cases using machine learning techniques and predictions in newly created control algorithms. New data inputs, particularly from weather, next-generation radars, and broad data sources, will be explored and integrated. Integration with C-ITS components will also be included, allowing for the direct delivery of information and speed limits to vehicles. The use of existing national road infrastructure and new mobile gantry designs will be concurrently verified. The conditions for project implementation will be defined in the prepared methodology.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - další vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
IN - Informatika
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2025
Ukončení řešení
31. 12. 2027
Poslední stav řešení
Z - Začínající víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CL-R
Datum dodání záznamu
17. 1. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
20 549 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
14 374 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
6 174 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
20 549 tis. Kč
Statní podpora
14 374 tis. Kč
69%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2025 - 31. 12. 2027