Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo kultury

  • Program

    Program aplikovaného výzkumu a vývoje národní a kulturní identity (NAKI)

  • Veřejná soutěž

    NAKI 2 (SMK02012DF001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta<br>Národní památkový ústav<br>Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14/2012/OVV

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Educational Role of the National Heritage Institute: Education as the key instrument improving quality of the care for the cultural heritage of the Czech Republic

  • Anotace anglicky

    The core objective is an applied research and development; the results will gain an effective social use. They contribute to the creation of the system of educational programs in the sphere of movable and immovable cultural heritage, including historicalseats, cultural landscape and archaeological monuments. The target groups are children and youth, families with children, general and professional public. The proposal of the system will be comprehensive and research-based. The construction of its programmes and their applications enable to utilize about 100 open-accessed historical objects of NMI. The programs respect various types of education, including lifelong learning. The accent on both the educational use of cultural heritage and the systematicsupport of non/in-formal learning helps better to mirror the national and cultural identification. Interactive forming of relationships to domestic cultural heritage enables to reveal the role of the national heritage in European context and to understand its uniqueness as a part of modern European identity. In connection with global trends, the educational activities will capitalize both the educational potential of authentic environment of historical objects and digital technologies. They will be instrumental both to effective presentations of monumental values and to the development of intelligence, creativity and value orientation of target groups, in favour of voluntary and sustainable care for cultural heritage. The original solutions will be presented on international platforms. The network of educational centres of NMI secures relevance and accessibility of project outputs; the centres will cooperate on forming, implementation and evaluation of educational programs. The outputs will provide methodical support for both state and non-state monumental care, coming in useful on all levels of formal education and in non-profit sector. They also improve the quality supply for the development of tourism.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20103 - Architecture engineering<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)<br>60401 - Arts, Art history<br>60402 - Architectural design<br>60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)<br>60404 - Folklore studies<br>60405 - Studies on Film, Radio and Television

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Všechny cíle projektu byly naplněny. Všechny očekávané výsledky byly realizovány ve struktuře, kvantitě i kvalitě odpovídající návrhu projektu. Vysoce je hodnocena celková koncepce i realizace projektu v oblasti aplikovaného i základního výzkumu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 3. 2012

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2015

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    15. 4. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP16-MK0-DF-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    14. 12. 2016

Finance

  • Celkové uznané náklady

    19 986 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    19 552 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč