Didaktická aplikace regionálních dějin Plzně a Plzeňského kraje
Cíle projektu
Hlavním smyslem navrhovaného projektu je integrace regionální historie a poznatků o kulturním dědictví a jeho ochraně do edukačního procesu. Řešitelé si kladou za cíl připravit pro učitele Plzeňského kraje, kteří tvoří jeho cílovou skupinu, různorodé didaktické nástroje a podpory, které by jim usnadnily aplikaci regionální historie do výuky dějepisu. Ta by byla zařazována v mnohem větší míře, než je tomu dosud, a tím by se zákonitě u žáků zvýšilo povědomí o historickém, kulturním a společenském vývoji regionu jako součásti českého státu i Evropy. V souladu s cíli programu projekt naplňuje tyto konkrétní cíle: 1. Zachování a využití poznatků v oblasti historické a kulturní kontinuity či diskontinuity vývoje Plzeňského kraje jako historického území českého (československého) státu, prezentace výsledků a jejich zpřístupňování veřejnosti (tematická priorita 2.1). 2. Důrazné prosazování začlenění regionální historie a poznatků o kulturním dědictví Plzeňského kraje a jeho ochraně do edukace formou didaktického zpracování historického, kulturního a společenského vývoje Plzeňského kraje, včetně všech oblastí kulturního dědictví (tematická priorita 1.1, 2.1). 3. Vytvoření nástrojů pro podporu udržování a rozvoje historického a kulturního vědomí národní identity v kontextu Evropy (tematická priorita 2.1). 4. Uchování hodnot kulturního dědictví pro další generace začleněním jeho problematiky do vzdělávacího procesu, uplatnění kulturního dědictví ve společnosti, budování vztahu ke kulturnímu dědictví využitím ve vzdělávání založeném na poznávání národní identity a kultury (tematická priorita 1.1). 5. Efektivní využití nových moderních technologií ve výuce dějepisu, případně dalších společenských věd (např. občanské výchovy) a praktické využití poznatků a dovedností při utváření kulturní orientace člověka.
Klíčová slova
Pilsen Regionregional historythe history of the Pilsen Regiondidactic application of a regional historyregional history textbooksinteractive textbooks
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo kultury
Program
Program aplikovaného výzkumu a vývoje národní a kulturní identity (NAKI)
Veřejná soutěž
NAKI 2 (SMK02012DF001)
Hlavní účastníci
Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta pedagogická
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
49/2012/OVV
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
A didactic application of the history of Pilsen and the Pilsen Region
Anotace anglicky
The main objective of the project's authors is to provide a variety of didactic tools and aids for the Pilsen Region teachers, who form the target group, which would make the application of the regional history into the History teaching easier for them.That would be included to a much greater extent than it is currently and would inevitably result in the pupils having greater awareness of the historic, cultural and social development of the region as part of the Czech state as well as Europe. In accordance with the aims of the program the project covers these particular points: 1. Preservation and use of the knowledge in the field of a historic and a cultural continuity or discontinuity in the development of the Pilsen Region as a historic territory of the Czech state, presentation of the findings and their disclosure to the general public. 2. Purposeful promotion of the integration of the regional history and the knowledge of cultural heritage of the Pilsen Region and its protection within an educational process through the didactic processing of the historic,cultural and social development of the Pilsen Region, together with all the aspects of cultural heritage. 3. Creating tools in order to promote the preservation and development of the historicand cultural awareness of the national identity within the European context. 4. Preserving the values of cultural heritage for subsequent generations through integrating this issue into the educational process, applying the issue of cultural heritage tosociety, building a positive attitude towards cultural heritage by its usage within the education based on cognition of the national identity and culture. 5. An effective use of new technologies in History teaching and a practical use of the knowledge and skills whilst forming an individual's cultural orienation.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
AB - Dějiny
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20103 - Architecture engineering
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
60401 - Arts, Art history
60402 - Architectural design
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
60404 - Folklore studies
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cíle projektu byly splněny. Očekávané výsledky byly realizovány v dostačující kvantitě (některé plánované výsledky nebyly uplatněny k datu závěrečného hodnocení projektu) a odpovídající kvalitě.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 3. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-MK0-DF-U/02:1
Datum dodání záznamu
14. 12. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
13 626 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
13 519 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
13 626 tis. Kč
Statní podpora
13 519 tis. Kč
99%
Poskytovatel
Ministerstvo kultury
CEP
AB - Dějiny
Doba řešení
01. 02. 2012 - 31. 12. 2015