Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Místa tvořivosti. Uměleckoprůmyslové vzdělávání: konstrukce identit, záchrana minulosti a design budoucnosti

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo kultury

  • Program

    Program NAKI III - program na podporu aplikovaného výzkumu v oblasti národní a kulturní identity na léta 2023 až 2030

  • Veřejná soutěž

    SMK02023DH001

  • Hlavní účastníci

    Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    061/2023/OVV

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Sites of creativity. Arts and crafts education: constructing identites, saving the heritage of the past, designing the future

  • Anotace anglicky

    Successful conservation and presentation of material and immaterial cultural heritage as well as scholarly interpretation depend on a proper knowledge of the conditions under which the cultural objects had been created in the past. Artistic education represents the basic level where the conditions for the future artistic, craft and design production are being formed. The project will research the traditions of Czech (and Czech-German) artistic education undertaken at secondary and high schools primarily focused on arts and crafts, applied arts and design from the last third of the 19th century until the end of the 20th century. It will show which ideas, concepts and competences were being taught at these specialized schools and as a result the graduates based on them their own creative practices. Knowledge of such practices will support the use of innovative, correct, and focused conservation techniques and art-historical interpretations. It will also investigate and analyse the role of these specific educational traditions for the construction of Czech national cultural identity in the framework of relationships between the Czechs, the Germans and the Slovaks

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    60401 - Arts, Art history

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví<br>AM - Pedagogika a školství

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 3. 2023

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    B - Běžící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 3. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-MK0-DH-R

  • Datum dodání záznamu

    19. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    44 553 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    44 553 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč