Analýza nehodových dějů chodec tramvaj - validace simulačních modelů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Operační program výzkum, vývoj, vzdělávání
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Fakulta tělesné výchovy a sportu
Druh soutěže
OP - Operační program EU
Číslo smlouvy
16_026/0008401-01
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Analysis of tram-pedestrian traffic collision, validation of simulation models
Anotace anglicky
The aim of the project is the increasing of tram safety with respect to pedestrians. The project will address tasks in regard to both passive and active safety. A methodology for tram-pedestrian crash tests using a testing dummy will be created. After multiple crash tests have been implemented a simulation model of tram-pedestrian collision will be created and validated. The benefit will be the effective design of safer vehicle structures. The equipment and methodology will be utilised to experimentally verify the benefits, functionality and necessity of a system of automatic braking in front of an obstacle.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
30304 - Public and environmental health
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
DN - Vliv životního prostředí na zdraví<br>FM - Hygiena<br>GB - Zemědělské stroje a stavby<br>JM - Inženýrské stavitelství<br>JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci projektu probíhaly experimenty a simulace v oblasti bezpečnosti kolejových vozidel v městském provozu a jejich výsledky a analýzy byly dále využity v metodice testování čel tramvají vzhledem k bezpečnosti chodců. Při simulacích byly také využity nástroje umělé inteligence. Během projektu došlo navázání a prohloubení spolupráce v rámci partnerství s aplikační sférou a to včetně zahraničních subjektů. Vznikly strategie dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací. Výsledky společné výzkumné činnosti byly dále šířeny.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 9. 2018
Ukončení řešení
30. 6. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
6. 9. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-MSM-EF-U
Datum dodání záznamu
1. 7. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
37 572 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
37 572 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 416 tis. Kč