*Výzkum a vývoj nové generace vstřikovacího zařízení typu Common Rail s elektronicky řízenými vstřikovači, zajišťující plnění připravovaných emisních předpisů se zaměřením na snížení spotřeby fosilních paliv, možnost použití biopaliv a snížení hlučnosti.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
IMPULS
Veřejná soutěž
IMPULS 5 (SMPO20082)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FI-IM5/112
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
*Research and development of injection system type Common Rail equipped with electronically controlled injectors ensuring the fulfilment of prepared emission regulations oriented to reduction of fossil fuels consumption, possibility of bio-fuels using.
Anotace anglicky
*Project solves the industrial research and development of injection system Common Rail for diesel engines. The project solves in the first stage the optimal design of the main parts of injection system mainly high pressure injector, injection nozzle andactuator from point of view of requirements for optimal combustion process and electronic device. Further stages are oriented to the tests and optimisation of injection equipment from point of view of emissions decreasing, possibilities of alternative fuels using and decreasing of engine noise.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
CEP - hlavní obor
JT - Pohon, motory a paliva
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavní cíl projektu - vyvinout a vyrobit funkční vzorek vstřikovacího zařízení Common Rail - byl splněn. Přestože nebyly dosaženy cílové hodnoty některých parametrů, je vyvynutý vstřikovací systém dobrým základem pro další vývoj apl. pro konkrétní motory
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 4. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
21. 5. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP11-MPO-FI-U/01:1
Datum dodání záznamu
22. 6. 2011
Finance
Celkové uznané náklady
28 488 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
11 271 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
17 216 tis. Kč