Výzkum a vývoj inovativního bezpečného autobusového sedadla
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TIP
Veřejná soutěž
TIP 1 (SMPO2009/01)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FR-TI1/610
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Research and development of an innovative safe coach seat
Anotace anglicky
The objective of this project is to develop and verify a methodology for the assessment of coach seat safety with the aid of computer simulation and based on it to design and manufacture a prototype of an innovative seat for an intercity coach. The weight reduction together with the keeping of the safety is a significant factor. The weight reduction has influence on the curb weight of the vehicle, which allows increasing the number of passengers at the same total weight. Lower curb mass together with the increased capacity improves the competitive advantage of the product and also reduces the fuel consumption and by this means the exhalations including CO2 for both empty coach as well as occupied bus if related to a passenger.Since the projects objective is also the safety of children, the seat will be equipped with the ISOFIX system for the child seats. Furthermore a study of an integrated booster for groups II and III according to ECE R44 will be performed.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JR - Ostatní strojírenství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci projektu vzniklo autobusové sedadlo, které se vzhledem k prioritám zaměřeným na úsporu hmotnosti, zvláště pak díky úspěšné integraci dětského zádržného systému pomocí úchytů ISOFIX, stává produktem zcela unikátním.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 3. 2009
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
4. 3. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP11-MPO-FR-U/01:1
Datum dodání záznamu
22. 6. 2011
Finance
Celkové uznané náklady
6 953 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 882 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
3 072 tis. Kč