Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba virtuálních povrchů a jejich uplatnění pro posuzování životnosti vozidel

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Generation of the virtual tracks and their using for the vehicles fatigue life assessment

  • Anotace anglicky

    In evaluating the fatigue life of vehicle bodywork - fatigue life assessment (FLA) it is necessary to obtain rainflow (RF) matrices. It is qualified by an expensive experimental measurement for the actual vehicle. RF matrix can be determine by generatingso called design stress spectrum. Properties of the generated RF matrix are completely dependent on the selected parameters. In the stage of a new vehicle design it is often necessary to test important components of springing even before the prototypeorigin, i.e. in the moment when the real loading and its character can be only estimated. Simulations on the basis of multibody simulations (MBS) and simulations by finite element method (FEM) are solution. Measurements of tyre properties and springingelements will serve for the improvement of MBS models properties and their verification. Carrying out the calculations using the standard excitation of the impulse character provides the idea of maximum stress. On the basis of the processed results of

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • CEP - vedlejší obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • CEP - další vedlejší obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10103 - Statistics and probability<br>20206 - Computer hardware and architecture<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výsledky řešení lze rozdělit do třech oblastí: experimentální část, výpočetní modely a simulace a vlastní tvorba virtuálního povrchu.1. Experimentální částProvedeny byly experimenty pro tři hlavní záměry:a) Identifikace vlastností pneumatiky a jejich imp

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2003

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2005

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP06-GA0-GA-U/07:6

  • Datum dodání záznamu

    15. 1. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 655 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 355 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    300 tis. Kč