Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba virtuálních povrchů a jejich uplatnění pro posuzování životnosti pomocí počítačových simulací

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    101/08/1616

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Generation of the Virtual Tracks and Their Use for the Vehicles Fatigue Life Assessment by Computer Simulations

  • Anotace anglicky

    In the stage of a new vehicle design it is often necessary to test important components of springing even before the prototype origin, i.e. in the moment when the real loading and its character can be only estimated. Solution is simulations consist of multibody simulations (MBS) and simulations by finite element method (FEM). Carrying out the calculations using crossover a standardized obstacle provides the idea of maximum stress. It is necessary to consider frequencies and number of cycles for proper estimation of loading of some vehicle parts. Created virtual track can contribute to solving it. The track will be generated on the the basis of the processed results of the measurement of the drive on the long path applying MBS and FEM simulations virtual road surface will be generated. Individual partial outputs on MBS and FEM -> FLA interface will be compared with the already provided experiments. Achieved results of RF stress matrices will be compared with those on the strain

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení projektu přineslo plánované výsledky. Byly vytvořeny algoritmy pro tvorbu buzení nelineární mechanické soustavy (profil vozovky pro buzení podvozku automobilu), které vede k ekvivalentnímu únavovému poškození komponent vozidla. Tyto algoritmy byly

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2008

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2009

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    22. 4. 2009

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP10-GA0-GA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    22. 1. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 170 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 070 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    100 tis. Kč