Tvorba virtuálních povrchů a jejich uplatnění pro posuzování životnosti pomocí počítačových simulací
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
101/08/1616
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Generation of the Virtual Tracks and Their Use for the Vehicles Fatigue Life Assessment by Computer Simulations
Anotace anglicky
In the stage of a new vehicle design it is often necessary to test important components of springing even before the prototype origin, i.e. in the moment when the real loading and its character can be only estimated. Solution is simulations consist of multibody simulations (MBS) and simulations by finite element method (FEM). Carrying out the calculations using crossover a standardized obstacle provides the idea of maximum stress. It is necessary to consider frequencies and number of cycles for proper estimation of loading of some vehicle parts. Created virtual track can contribute to solving it. The track will be generated on the the basis of the processed results of the measurement of the drive on the long path applying MBS and FEM simulations virtual road surface will be generated. Individual partial outputs on MBS and FEM -> FLA interface will be compared with the already provided experiments. Achieved results of RF stress matrices will be compared with those on the strain
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20306 - Audio engineering, reliability analysis
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu přineslo plánované výsledky. Byly vytvořeny algoritmy pro tvorbu buzení nelineární mechanické soustavy (profil vozovky pro buzení podvozku automobilu), které vede k ekvivalentnímu únavovému poškození komponent vozidla. Tyto algoritmy byly
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2009
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 4. 2009
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP10-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
22. 1. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
1 170 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 070 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
100 tis. Kč