Výpočtové modely pro posuzování spolehlivosti dopravních prostředků
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Computation models for assessment and optimisation of reliability of vehicles
Anotace anglicky
Analysis and development of methods for reliability evaluation of railway and road vehicles and their subsystems, for assessment of the time to failure, and for determination of requirements on the extent and accuracy of input data (load, material properties, diagnostic quantities) necessary for ensuring the reliability demanded and for determination of optimum conditions for maintenance and renewal. In the development and evaluation of theoretical models for the residual lifetime, the damage accumulation laws and theory of fatigue and of random processes will be used, together with modern simulation methods such as the Monte Carlo method. A part of the input data on loading and failures will be obtained by measurements on real structures of vehicles.The research will provide a basis for optimisation of inherent and operational reliability of transport facilities. The results of the project will be utilised in development of computer programs for optimisation of vehicles reliability and of time inter
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Navzdory pouze dvouletému trvání projektu byly dosaženy pozoruhodné výsledky jak na poli teoretickém, v numerické analýze částí dopravních prostředků tak zejména v metodice experimentálního ověřování železničních vozidel. Charakteristika výsledků, uveden
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1998
Ukončení řešení
1. 1. 1999
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2000/GA0/GA00GA/U/6:2
Datum dodání záznamu
—
Finance
Celkové uznané náklady
570 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
360 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč