Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočtové modely pro posuzování spolehlivosti dopravních prostředků

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera

  • Druh soutěže

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Computation models for assessment and optimisation of reliability of vehicles

  • Anotace anglicky

    Analysis and development of methods for reliability evaluation of railway and road vehicles and their subsystems, for assessment of the time to failure, and for determination of requirements on the extent and accuracy of input data (load, material properties, diagnostic quantities) necessary for ensuring the reliability demanded and for determination of optimum conditions for maintenance and renewal. In the development and evaluation of theoretical models for the residual lifetime, the damage accumulation laws and theory of fatigue and of random processes will be used, together with modern simulation methods such as the Monte Carlo method. A part of the input data on loading and failures will be obtained by measurements on real structures of vehicles.The research will provide a basis for optimisation of inherent and operational reliability of transport facilities. The results of the project will be utilised in development of computer programs for optimisation of vehicles reliability and of time inter

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Navzdory pouze dvouletému trvání projektu byly dosaženy pozoruhodné výsledky jak na poli teoretickém, v numerické analýze částí dopravních prostředků tak zejména v metodice experimentálního ověřování železničních vozidel. Charakteristika výsledků, uveden

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1998

  • Ukončení řešení

    1. 1. 1999

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2000/GA0/GA00GA/U/6:2

  • Datum dodání záznamu

Finance

  • Celkové uznané náklady

    570 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    360 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč