Architektura vlakového polohového lokátoru pro aplikace kritické z hlediska bezpečnosti
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)
Hlavní účastníci
České dráhy, a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Architecture of train position locator for safety-critical applications
Anotace anglicky
The objective of this project proposal is to design, develop and experimentaly verify a fault-tolerant architecture of on-board train position locator based on GNSS (Global Navigation Satellite System) and INS (Inertial navigation) for most demandingrailway safety-critical applications such as signalling, train control and protection of track-side workers. The architecture must particularly guarantee a fault-free operation of a train position locator on a "dark" track when GNSS SIS (Signal-In-Space)is temporally unavailable. The proposed design approach of the fault-tolerant architecture mainly includes: 1) identification of all possible hazards 2) fault tolerant sensor data fusion procedures, 3) route map matching techniques and 4) decision makingprocess. Application of a precise route map is crucial in this approach in order to improve the accuracy of train location and the reliability of decision making during the train routing process on a "dark" switch. Testing of the architecture will be
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
CEP - vedlejší obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20201 - Electrical and electronic engineering<br>20204 - Robotics and automatic control<br>20205 - Automation and control systems
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci tohoto projektu byla vyvinuta a ověřena diagnostická metoda pro detekci závad senzorů s vyžitím metody PDAF (Probability Data Association). Byly analyzována detekovatelnost závad senzorů a poruch v systému. Byl navržen a implementován monitor i
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2003
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-GA0-GA-U/07:6
Datum dodání záznamu
15. 1. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
7 212 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 812 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 400 tis. Kč