Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Randomizovná studie univerzální drogové preventivní intervence Unplugged s přídavnými sezeními zaměřenými na alkohol, tabák a konopné drogy

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / 1. lékařská fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-23290S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Randomized Prevention Trial of the Universal Drug Prevention Intervention Unplugged with Booster Sessions Targeted on Alcohol, Tobacco, and Marijuana

  • Anotace anglicky

    There was no effect found for any drunkenness, any cannabis use and daily smoking, all in past month, in previous prevention trial EUDAP2 (Gabrhelik et al., 2012). Therefore we propose an enhancement of the Unplugged intervention using the alcohol, tobacco and marijuana (ATM) booster sessions. Design: Randomized, controlled, 2-arm, prospective prevention trial of the Unplugged school-based prevention intervention. The study consists of a baseline test and 4 follow-ups. Aims: To evaluate the effectiveness of the intervention with the ATM booster-sessions in comparison to the Unplugged intervention alone; To identify links between parenting/family factors and youth substance use in both study arms controlling for the effectiveness outcomes. Sample: 6th grade students (42 classes in each arm, 3000 students), 3000 parents, 42 teachers. Schools are the randomization units. Measures: Students - standardized questionnaires (ESPAD-2010, Strengthening families, and knowledge test); Parents - Strengthening families questionnaire, Teachers - evaluation questionnaires and focus groups.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Základní cíl byl splněn. Projekt je v českém prostředí unikátní zkoumáním efektu dvou nezávislých navazujících preventivních intervencí u dětí ve věku 12-14 let a snese i mezinárodní srovnání. Dosažené výsledky jsou pozoruhodné a mohou přispět k vývoji poznatků v základním i aplikovaném výzkumu. Nebyl dodržen plán výstupů.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    24. 11. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 922 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 922 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč