Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího
Cíle projektu
Subjektivní důvěra v možnost řídit svůj život výrazně charakterizuje tzv. well-being, kvalitu života a psychickou odolnost jedince. Moderujícím procesem zvládání socializace dítěte je schopnost autoregulace jedince. Nás zajímá, jak se tyto charakteristiky vyvíjejí v průběhu života dětí a dospívajících v kontextu vzdělávacích institucí. Použijeme metody dotazování, posuzování dospělým a pozorování. Studie bude uspořádána jako transversální. Výzkumný vzorek bude reprezentativní pro ČR. Chceme popsat vývoj vnímané akademické účinnosti v životních etapách, které působí na děti a dospívající jako zátěžové, a podíl autoregulace na tomto procesu. Získáme informace o proměnách vnímané akademické účinnosti ve sledovaných tranzitorních obdobích. Dalším výstupem bude identifikace nejdůležitějších determinant, které ovlivňují průběh proměny vnímané akademické účinnosti při přechodu z jedné etapy vzdělávání do druhé. Tyto můžou využít rodiče a učitelé při jejich edukačním působení v přípravě na dané období a provázení dětí a dospívajících tímto obdobím.
Klíčová slova
child developmenttransient momentsself-efficacyautoregulationstress resiliencekindergardenprimary schoolelementary schoolsecondary schoolhigh school
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-28254S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Transient moments in the life path of the child and adolescent
Anotace anglicky
Self-efficacy significantly characterizes the well-being, quality of life and resilience of the individual. The moderating process of developing it is autoregulation. We are interested in how these characteristics evolve during the life path of children and adolescents, especially in the context of educational institutions. We use methods of questioning, observation and assessment by adults. The study will be organized as a transversal. The sample will be representative for the Czech Republic. We want to determine the evolution of perceived academic self-efficacy in transitory moments, which are perceived by children and adolescents as stressing, and the participation of the autoregulatory process. Another outcome will be the identification of the most important determinants that affect the course of changes in the academic self-efficacy during transition from one stage of education to another. These will be used specifically parents, teachers and other educators in their educational activities in preparation for the season and guiding children and adolescents in this period.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50101 - Psychology (including human - machine relations)
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Zhodnocení výsledků projektu
Dle výstupů je odborný přínos marginální. Výstupy mají převážně přehledový charakter a vlastní empirické výsledky jsou prezentovány minimálně. Závěrečná charakteristika je prezentována jako popis dílčích výsledků analýz získaných dat. Byli zapojeni studenti a vznikla publikace, která má primárně přínos pro aplikační sféru. Výsledky neodpovídají časové a finanční dotaci čtyřletého projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
23. 4. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
5. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
3 197 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 197 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
3 197 tis. Kč
Statní podpora
3 197 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AN - Psychologie
Doba řešení
01. 02. 2013 - 23. 04. 2018