Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího

Cíle projektu

Subjektivní důvěra v možnost řídit svůj život výrazně charakterizuje tzv. well-being, kvalitu života a psychickou odolnost jedince. Moderujícím procesem zvládání socializace dítěte je schopnost autoregulace jedince. Nás zajímá, jak se tyto charakteristiky vyvíjejí v průběhu života dětí a dospívajících v kontextu vzdělávacích institucí. Použijeme metody dotazování, posuzování dospělým a pozorování. Studie bude uspořádána jako transversální. Výzkumný vzorek bude reprezentativní pro ČR. Chceme popsat vývoj vnímané akademické účinnosti v životních etapách, které působí na děti a dospívající jako zátěžové, a podíl autoregulace na tomto procesu. Získáme informace o proměnách vnímané akademické účinnosti ve sledovaných tranzitorních obdobích. Dalším výstupem bude identifikace nejdůležitějších determinant, které ovlivňují průběh proměny vnímané akademické účinnosti při přechodu z jedné etapy vzdělávání do druhé. Tyto můžou využít rodiče a učitelé při jejich edukačním působení v přípravě na dané období a provázení dětí a dospívajících tímto obdobím.

Klíčová slova

child developmenttransient momentsself-efficacyautoregulationstress resiliencekindergardenprimary schoolelementary schoolsecondary schoolhigh school

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-28254S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Transient moments in the life path of the child and adolescent

  • Anotace anglicky

    Self-efficacy significantly characterizes the well-being, quality of life and resilience of the individual. The moderating process of developing it is autoregulation. We are interested in how these characteristics evolve during the life path of children and adolescents, especially in the context of educational institutions. We use methods of questioning, observation and assessment by adults. The study will be organized as a transversal. The sample will be representative for the Czech Republic. We want to determine the evolution of perceived academic self-efficacy in transitory moments, which are perceived by children and adolescents as stressing, and the participation of the autoregulatory process. Another outcome will be the identification of the most important determinants that affect the course of changes in the academic self-efficacy during transition from one stage of education to another. These will be used specifically parents, teachers and other educators in their educational activities in preparation for the season and guiding children and adolescents in this period.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Dle výstupů je odborný přínos marginální. Výstupy mají převážně přehledový charakter a vlastní empirické výsledky jsou prezentovány minimálně. Závěrečná charakteristika je prezentována jako popis dílčích výsledků analýz získaných dat. Byli zapojeni studenti a vznikla publikace, která má primárně přínos pro aplikační sféru. Výsledky neodpovídají časové a finanční dotaci čtyřletého projektu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    23. 4. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 197 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 197 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

3 197 tis. Kč

Statní podpora

3 197 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AN - Psychologie

Doba řešení

01. 02. 2013 - 23. 04. 2018