Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol
Cíle projektu
Navrhovaný projekt je zaměřen na studium problematiky integrace dětí cizinců českých základních škol do české společnosti. Projekt se snaží odpovědět na tři klíčové otázky: 1. Jaké jsou obecně jazykové dovednosti dětí cizinců v českých základních školách podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky? 2. Jak děti cizinci postupují při osvojování českého jazyka v receptivních a produktivních řečových dovednostech a které faktory tento proces ovlivňují. 3. Zda jazykové dovednosti dětí ovlivňují jejich sociální interakci v třídním kolektivu. Které jiné faktory než řečové dovednosti tento jev ovlivňují. Abychom byli schopni naplnit výše stanovené cíle projektu, projektový tým vytvoří diagnostické testy pro zjišťování úrovně osvojení českého jazyka dětmi s odlišným mateřským jazykem. Tyto diagnostické testy budou aplikované na skupině dětí cizinců českých základních škol. Zjištěné výsledky budou analyzovány. Studie bude doplněna realizací sociometrických testů a rozhovory s dětmi.
Klíčová slova
Children of non-nationalslanguage integrationsocial integrationelementary school
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-32373S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Integration of the children of non-nationals into the Czech elementary schools
Anotace anglicky
The proposed project will focus on the study of integration of the children of non-nationals into Czech society at the level of elementary school. It will seek to answer three main research questions: 1. What the language skills in Czech language of children of foreigners in Czech primary schools according to the Common European Framework of Reference for Languages? 2. How the children of foreigners make progress in the acquisition of the Czech language in both receptive and productive language skills, and which factors influence this process? 3. Do the children’s language skills affect their social interactions within the class? Which factors other than language skills affect this phenomenon? To accomplish its goals project team will develop diagnostic tests of the linguistic competence in Czech of the children of foreigners, will apply these diagnostic tests in testing of sample of pupils at Czech elementary schools and analyse results. This will be supplemented by realization of sociometric tests in selected classes and interviews with pupils.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výzkumný projekt přispěl k zakotvení konceptu integrace dětí cizinců do systému českých základních škol a přinesl řadu výzkumných poznatků v této oblasti. Cíle projektu byly naplněny a veškeré změny byly řádně zdůvodněny. Projekt byl řešen v souladu se stanoveným plánem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
5. 1. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 3. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
4 117 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 117 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
4 117 tis. Kč
Statní podpora
4 117 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 02. 2013 - 05. 01. 2018