Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol

Cíle projektu

Navrhovaný projekt je zaměřen na studium problematiky integrace dětí cizinců českých základních škol do české společnosti. Projekt se snaží odpovědět na tři klíčové otázky: 1. Jaké jsou obecně jazykové dovednosti dětí cizinců v českých základních školách podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky? 2. Jak děti cizinci postupují při osvojování českého jazyka v receptivních a produktivních řečových dovednostech a které faktory tento proces ovlivňují. 3. Zda jazykové dovednosti dětí ovlivňují jejich sociální interakci v třídním kolektivu. Které jiné faktory než řečové dovednosti tento jev ovlivňují. Abychom byli schopni naplnit výše stanovené cíle projektu, projektový tým vytvoří diagnostické testy pro zjišťování úrovně osvojení českého jazyka dětmi s odlišným mateřským jazykem. Tyto diagnostické testy budou aplikované na skupině dětí cizinců českých základních škol. Zjištěné výsledky budou analyzovány. Studie bude doplněna realizací sociometrických testů a rozhovory s dětmi.

Klíčová slova

Children of non-nationalslanguage integrationsocial integrationelementary school

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-32373S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Integration of the children of non-nationals into the Czech elementary schools

  • Anotace anglicky

    The proposed project will focus on the study of integration of the children of non-nationals into Czech society at the level of elementary school. It will seek to answer three main research questions: 1. What the language skills in Czech language of children of foreigners in Czech primary schools according to the Common European Framework of Reference for Languages? 2. How the children of foreigners make progress in the acquisition of the Czech language in both receptive and productive language skills, and which factors influence this process? 3. Do the children’s language skills affect their social interactions within the class? Which factors other than language skills affect this phenomenon? To accomplish its goals project team will develop diagnostic tests of the linguistic competence in Czech of the children of foreigners, will apply these diagnostic tests in testing of sample of pupils at Czech elementary schools and analyse results. This will be supplemented by realization of sociometric tests in selected classes and interviews with pupils.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výzkumný projekt přispěl k zakotvení konceptu integrace dětí cizinců do systému českých základních škol a přinesl řadu výzkumných poznatků v této oblasti. Cíle projektu byly naplněny a veškeré změny byly řádně zdůvodněny. Projekt byl řešen v souladu se stanoveným plánem.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    5. 1. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 3. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 117 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 117 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

4 117 tis. Kč

Statní podpora

4 117 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AM - Pedagogika a školství

Doba řešení

01. 02. 2013 - 05. 01. 2018