Vietnamští a čeští mluvčí v prostředí formálního a neformálního vzdělávání: Interakce a její reflexe vietnamskými mluvčími
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 18 (SGA0201400001)
Hlavní účastníci
Prague City Vysoká Škola s.r.o.<br>Univerzita Karlova / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
14-02509S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Czech-Vietnamese interaction in educational settings and its reflection by Vietnamese speakers
Anotace anglicky
The project is devoted to a) interaction between native speakers of Czech and Vietnamese in educational settings, b) the Vietnamese speakers’ reflection of this interaction and of communication in the Czech language environment in general, and c) the Vietnamese participants' language biographies. The Czech Republic is neither monolingual nor monocultural, hence it is important to acquire a specific picture of the use of Czech by the extensive Vietnamese community in actual communication situations and of the aspects of the communication in the Czech language environment they themselves consider important and/or problematic. Utilizing conversation analysis, language management theory, and participant observation, the project will examine: a) interaction in elementary schools and Czech courses for adults; b) the reactions of participants to parts of the recordings of the given interaction; c) the language biographies of the Vietnamese participants and their descriptions of themanagement of language problems. The results will be published in domestic and international journals.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AI - Jazykověda
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt zcela naplnil své cíle a přinesl hodnotné publikace (mj. 2 již publikované impaktované články a 2 impaktované články v tisku). Výrazně přispěl k poznání sociolingvistické problematiky života vietnamské komunity v ČR, a kromě poznatků z oblasti základního výzkumu tak může posloužit i jako východisko pro praktické aplikace.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2014
Ukončení řešení
5. 12. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
1 753 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 753 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč