Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vietnamští a čeští mluvčí v prostředí formálního a neformálního vzdělávání: Interakce a její reflexe vietnamskými mluvčími

Cíle projektu

Projekt se zabývá: a) interakcemi českých a vietnamských mluvčích; b) tím, jak vietnamští mluvčí reflektují tyto interakce a komunikaci v českojazyčném prostředí vůbec; c) jazykovými biografiemi vietnamských účastníků analyzovaných interakcí. Východiskem projektu je, že ČR není monolingvní a monokulturní zemí, a proto je důležité získat konkrétnější představu o tom, jak příslušníci početné vietnamské menšiny používají češtinu v reálných komunikačních situacích a které aspekty komunikace v českojazyčném prostředí považují za důležité a/nebo problémové. Projekt využívá teoretický rámec a metody konverzační analýzy a teorie jazykového managementu, a zúčastněné pozorování. Zkoumány budou: a) interakce v prostředí školy a kurzů češtiny pro dospělé Vietnamce, b) reakce účastníků analyzovaných interakcí na vybrané pasáže nahrávek těchto interakcí, c) jazykové biografie účastníků analyzovaných interakcí, ev. jejich popisy řešení nějakého jazykového problému. Hlavními výstupy budou domácí i zahraniční odborné časopisecké studie.

Klíčová slova

Intercultural communicationinteractionlanguage managementlanguage biographiesCzech as second languageVietnamese

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Hlavní účastníci

    Prague City Vysoká Škola s.r.o.
    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14-02509S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Czech-Vietnamese interaction in educational settings and its reflection by Vietnamese speakers

  • Anotace anglicky

    The project is devoted to a) interaction between native speakers of Czech and Vietnamese in educational settings, b) the Vietnamese speakers’ reflection of this interaction and of communication in the Czech language environment in general, and c) the Vietnamese participants' language biographies. The Czech Republic is neither monolingual nor monocultural, hence it is important to acquire a specific picture of the use of Czech by the extensive Vietnamese community in actual communication situations and of the aspects of the communication in the Czech language environment they themselves consider important and/or problematic. Utilizing conversation analysis, language management theory, and participant observation, the project will examine: a) interaction in elementary schools and Czech courses for adults; b) the reactions of participants to parts of the recordings of the given interaction; c) the language biographies of the Vietnamese participants and their descriptions of themanagement of language problems. The results will be published in domestic and international journals.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
    50401 - Sociology
    50402 - Demography
    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
    50704 - Environmental sciences (social aspects)
    60201 - General language studies
    60202 - Specific languages
    60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt zcela naplnil své cíle a přinesl hodnotné publikace (mj. 2 již publikované impaktované články a 2 impaktované články v tisku). Výrazně přispěl k poznání sociolingvistické problematiky života vietnamské komunity v ČR, a kromě poznatků z oblasti základního výzkumu tak může posloužit i jako východisko pro praktické aplikace.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2014

  • Ukončení řešení

    5. 12. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 753 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 753 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč