Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 18 (SGA0201400001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
14-05926S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education
Anotace anglicky
The project focuses on research in contemporary history of basic schools (ISCED 1 and 2). The main project objective is to explore and describe everyday life of basic schools during the so-called normalization. The research in educational history will be based on the use of oral history. For this purpose, we will a) elaborate the theory and methodology of oral history with a view to the project´s specific focus as well as reflecting the current situation in methodology educational history research; b) and subsequently use research in educational history to explore and describe the everyday life of basic schools during normalization including teachers´ life and work. This knowledge will be grounded in a broader context of development and transformations of the then society and the socialist education system.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu lze pokládat za jedinečné, neboť přináší řadu nových poznatků o každodennosti života základní školy v období normalizace. Výzkum může vysvětlit některé jevy a procesy transformace českého školství po roce 1989. Výsledky projektu byly publikovány v českých odborných periodicích i mezinárodních časopisech, komplexní výsledky jsou shrnuty ve dvou monografiích.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2014
Ukončení řešení
23. 4. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
2 675 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 675 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč