Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14-05926S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers. Applying oral history to research in history of contemporary education

  • Anotace anglicky

    The project focuses on research in contemporary history of basic schools (ISCED 1 and 2). The main project objective is to explore and describe everyday life of basic schools during the so-called normalization. The research in educational history will be based on the use of oral history. For this purpose, we will a) elaborate the theory and methodology of oral history with a view to the project´s specific focus as well as reflecting the current situation in methodology educational history research; b) and subsequently use research in educational history to explore and describe the everyday life of basic schools during normalization including teachers´ life and work. This knowledge will be grounded in a broader context of development and transformations of the then society and the socialist education system.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení projektu lze pokládat za jedinečné, neboť přináší řadu nových poznatků o každodennosti života základní školy v období normalizace. Výzkum může vysvětlit některé jevy a procesy transformace českého školství po roce 1989. Výsledky projektu byly publikovány v českých odborných periodicích i mezinárodních časopisech, komplexní výsledky jsou shrnuty ve dvou monografiích.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2014

  • Ukončení řešení

    23. 4. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 675 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 675 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč