Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Všeobecná analýza firem vyrábějících více produktů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Centrum pro ekonomický výzkum a doktorská studia

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    15-22540S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    A General Analysis of Multiproduct Firms

  • Anotace anglicky

    Most firms in today's world offer many products for sale (and many varieties in the same product class moreover ), while most economic analysis typically focuses on single-product firms. In this research project, we aim to contribute to the literature by shedding light on two important aspects of multiproduct firms. The first part of the project will analyze a general model of product line design and its pricing, in both monopolistic and oligopolistic market structures. Our analysis will also address welfare questions and make policy recommendations. In the second part of the project, we will analyze "opaque" selling in multiproduct environments - a marketing practice in which sellers offer products whose important characteristics are revealed only after purchase. We will investigate the motives for using opaque selling, and study its equilibrium as well as welfare properties.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AH - Ekonomie

  • CEP - vedlejší obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt analyzuje chování firem, které nabízejí produktové řady. V první části vyřešil optimální strukturu produktové řady. Publikace v prestižním Journal of Economic Theory (AIS 1,879) je úspěchem (citace v RAND Journal of Economics, Marketing Science). Druhá část projektu, kdy rozdíly v produktech jsou známy až ex post, byla zpožděna kvůli změně člena týmu a nutnosti zohlednit nové poznatky.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2015

  • Ukončení řešení

    29. 11. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    17. 3. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 873 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 873 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč