Všeobecná analýza firem vyrábějících více produktů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Centrum pro ekonomický výzkum a doktorská studia
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
15-22540S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
A General Analysis of Multiproduct Firms
Anotace anglicky
Most firms in today's world offer many products for sale (and many varieties in the same product class moreover ), while most economic analysis typically focuses on single-product firms. In this research project, we aim to contribute to the literature by shedding light on two important aspects of multiproduct firms. The first part of the project will analyze a general model of product line design and its pricing, in both monopolistic and oligopolistic market structures. Our analysis will also address welfare questions and make policy recommendations. In the second part of the project, we will analyze "opaque" selling in multiproduct environments - a marketing practice in which sellers offer products whose important characteristics are revealed only after purchase. We will investigate the motives for using opaque selling, and study its equilibrium as well as welfare properties.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
AE - Řízení, správa a administrativa
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt analyzuje chování firem, které nabízejí produktové řady. V první části vyřešil optimální strukturu produktové řady. Publikace v prestižním Journal of Economic Theory (AIS 1,879) je úspěchem (citace v RAND Journal of Economics, Marketing Science). Druhá část projektu, kdy rozdíly v produktech jsou známy až ex post, byla zpožděna kvůli změně člena týmu a nutnosti zohlednit nové poznatky.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2015
Ukončení řešení
29. 11. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
17. 3. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
2. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
1 873 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 873 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč