Terénní výuka jako silná výuková strategie
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-00695S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Fieldwork as a powerful learning strategy
Anotace anglicky
Fieldwork is a form which has been considered for many years to be a very strong instructional strategy for understanding today's world. Fieldwork, which is also firmly anchored in Czech education, fosters different kinds of skills in students, mainly associated with practical activities in the countryside and in its essence permeates the whole curriculum of primary and secondary schools. However, there is not an awareness of the inclusion of fieldwork in school educational programs (SEP) and of its actual implementation in schools. Its influence on physical activity and a healthy lifestyle has only been marginally investigated. The outputs of this project are: 1) analysis of fieldwork anchoring in the selected SEP BE, 2) comparison of the benefits of traditional teaching in the classroom and fieldwork on the development of competencies for solving problems of students and physical activity and, 3) based on the findings, to subsequently proposal an optimal system for the organization of such fieldwork for all grades at the individual stages of primary education.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl zaměřen na analýzu zakotvení terénní výuky v kurikulárních dokumentech, porovnání přínosů terénní výuky na rozvoj vybraných kompetencí žáků a návrh optimálního systému organizace terénní výuky. Cíle projektu byly naplněny, nikoliv však plánované publikace.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
11. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 4. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
2 700 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 621 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
79 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč