Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Depresivita v dětství a dospívání: diagnostika v kontextu vývojových trendů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    16-11062S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Depressive symptoms in childhood and adolescence: the assessment in the context of developmental trends

  • Anotace anglicky

    Depressive disorders in children and adolescents have been recognized as a diagnostic category for several decades, but there is no consensus among experts if there are developmental differences in defining symptoms of depression or whether child depression can be considered as phenomenologically identical to the adult form, including its etiology and other aspects. The proposed project will be using the methods of latent growth curve modeling to examine developmental differences in symptomatology of depression in a sample of 1200 children and adolescents aged from 9 to 17 years. The strengths of the project include the use of accelerated longitudinal design (with three measurement points on four cohorts), the assessment based on multiple informants, and the inclusion of a wide range of comorbid conditions and other correlates to the explored model. Besides explaining theoretical questions, the project’s findings may also help to determine the appropriate intervention and prevention measures in the development of childhood and adolescence depressive disorder.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hlavního cíle projektu nebylo dosaženo. Jsou popsány a odůvodněny důvody neplnění očekávaných výsledků. Do řešení projektu byl zapojen vysoký počet studentů. Oproti návrhu projektu (7 studií), výstupy představují pouze dva (neuznatelné) sborníkové příspěvky a jeden rukopis. Čerpání prostředků bylo ovlivněno komplikacemi v řešení projektu, nevyužité prostředky byly vráceny poskytovateli dotace.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2016

  • Ukončení řešení

    11. 12. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 4. 2018

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 4. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 315 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 315 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    16 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč