Školní podvýkonnost v kontextu depresivní symptomatiky u dětí ve věku 9-11 let
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/05/0915
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
School Underachievement within Context of Depressive Symptoms in Children Aged 9-11
Anotace anglicky
The project is focused on examining school underachievement within context of depressive symptoms in children aged 9-11. Quantitative approach will be combined with qualitative methods. In the first phase of the project, hypotheses on relationships amongdepressive symptoms measured by CDI (adaptation of Beck Depression Inventory), intelligence measured by PDW (adaptation of WISC-R) and school grades will be tested on a random sample of 700 Prague children. Normally achieving children and underachieverswill be compared. On the basis of this analysis and theoretical preparations a specific qualitative methodology will be designed for complex examination of relationships between underachievement and depressive symptoms, as well as for mapping personality, family and peer factors that may play important role in these relationships. In the second phase of the project, underachievers from a random sample of 180 schoolchildren will be assessed using the qualitative methodology. Their teachers
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt sledoval vztahy mezi školní podvýkonností (a sníženým školním výkonem obecně), inteligencí a depresivní symptomatikou u dětí ve věku 9 až 11 let. Výzkumný soubor tvořilo 814 dětí z 16-ti pražských základních škol. Proměnné byly registrovány pomoc
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2005
Ukončení řešení
31. 12. 2007
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
2. 5. 2007
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Datum dodání záznamu
16. 12. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
395 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
395 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč