Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 21 (SGA0201700001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    17-03643S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    On the Relationship between Characteristics of Classroom Discourse and Student Achievement

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to identify how different forms of classroom discourse are connected to student achievement at lower secondary schools (ISCED 2A). Student achievement will be measured in reading comprehension, and different forms of classroom discourse will be observed in literature classes. The proposed project consists of quantitative and qualitative parts. In the quantitative part, we will conduct structured observation of classroom discourse in a sample of 40 different classes. We will focus primarily on the quantity and quality of student talk. The obtained data will be connected with observed students’ results on standardized reading comprehension tests. In the qualitative phase, we will examine in detail the patterns of participation of different types of students selected from four different classes. We will examine the degree of students’ participation and their achievement on the tests. Finally, we will describe different patterns of participation and different ways they are constructed in the classroom.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 4. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-R/13:1

  • Datum dodání záznamu

    22. 2. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 712 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 639 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    79 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč