Podpora přírodovědné gramotnosti prostřednictvím výukového prostředí založeného na narativních výukových hrách pro žáky prvího stupně základních škol
Cíle projektu
Výzkum přináší přesvědčivé výsledky o efektech herního výukového prostředí (GBLE) na učení žáků ve školách. Navzdory těmto poznatkům existuje málo experimentálních studií, které by doložily důkazy o účinnosti GBLE při výuce přírodovědné gramotnosti. Tento projekt má za cíl vyplnit tuto mezeru sadou studií zaměřených na zkoumání žáků při hraní MISSIONS WITH MONTY, příběhové hry, která vzdělává žáky na prvním stupni v přírodovědné gramotnosti, nabízí okamžitou zpětnou vazbu a adaptuje se na specifika jejich učení. V počáteční fázi bude proveden překlad hry a její optimalizace na české školní prostředí. V další fázi budou třídy náhodně rozděleny do GBLE a kontrolních skupin. Výsledky žáků v těchto skupinách budou porovnány v přírodovědné gramotnosti, seberegulovaném učení a motivaci. V následné fázi, bude testován vliv učitele, který obsah GBLE začlení do výuky, na naměřené výsledky a transfer žáků. Výsledky projektu přispějí k porozumění integrace technologií do výuky přírodních věd a rozšíří možnosti pro další mezinárodní spolupráci.
Klíčová slova
science literacygame-based learning environmentelementary educationcomplex cognitive skillsmetacognitionself-regulated learning
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
SGA0202400001
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
24-12123S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Promoting Science Literacy through a Narrative Game Based Learning Environment at Upper Elementary Grade Classrooms
Anotace anglicky
Game-based learning environments (GBLEs) are showing promise for learning outcomes in classrooms. Yet, there is little evidence from experimental studies on the effectiveness of GBLEs to promote science literacy instruction. The current project aims to close this gap by having upper elementary students play MISSIONS WITH MONTY, a narrative game designed to promote science literacy, wherein learners are provided with immediate feedback and customised scaffolding. In the initial phase, the game will be translated and optimised for the Czech curriculum. In the next phase, classrooms will be randomly assigned to GBLE and control conditions, and its effect on students’ outcomes in science literacy, self-regulate learning, and motivation will be measured. In the following phase, the effect of teachers integrating the GBLE content in their classrooms on students’
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - vedlejší obor
50103 - Cognitive sciences
OECD FORD - další vedlejší obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AM - Pedagogika a školství
AN - Psychologie
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2024
Ukončení řešení
31. 12. 2026
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
19. 3. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP25-GA0-GA-R
Datum dodání záznamu
21. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
8 764 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
8 764 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
8 764 tis. Kč
Statní podpora
8 764 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
OECD FORD
Psychology (including human - machine relations)
Doba řešení
01. 01. 2024 - 31. 12. 2026