Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora přírodovědné gramotnosti prostřednictvím výukového prostředí založeného na narativních výukových hrách pro žáky prvího stupně základních škol

Cíle projektu

Výzkum přináší přesvědčivé výsledky o efektech herního výukového prostředí (GBLE) na učení žáků ve školách. Navzdory těmto poznatkům existuje málo experimentálních studií, které by doložily důkazy o účinnosti GBLE při výuce přírodovědné gramotnosti. Tento projekt má za cíl vyplnit tuto mezeru sadou studií zaměřených na zkoumání žáků při hraní MISSIONS WITH MONTY, příběhové hry, která vzdělává žáky na prvním stupni v přírodovědné gramotnosti, nabízí okamžitou zpětnou vazbu a adaptuje se na specifika jejich učení. V počáteční fázi bude proveden překlad hry a její optimalizace na české školní prostředí. V další fázi budou třídy náhodně rozděleny do GBLE a kontrolních skupin. Výsledky žáků v těchto skupinách budou porovnány v přírodovědné gramotnosti, seberegulovaném učení a motivaci. V následné fázi, bude testován vliv učitele, který obsah GBLE začlení do výuky, na naměřené výsledky a transfer žáků. Výsledky projektu přispějí k porozumění integrace technologií do výuky přírodních věd a rozšíří možnosti pro další mezinárodní spolupráci.

Klíčová slova

science literacygame-based learning environmentelementary educationcomplex cognitive skillsmetacognitionself-regulated learning

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202400001

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    24-12123S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Promoting Science Literacy through a Narrative Game Based Learning Environment at Upper Elementary Grade Classrooms

  • Anotace anglicky

    Game-based learning environments (GBLEs) are showing promise for learning outcomes in classrooms. Yet, there is little evidence from experimental studies on the effectiveness of GBLEs to promote science literacy instruction. The current project aims to close this gap by having upper elementary students play MISSIONS WITH MONTY, a narrative game designed to promote science literacy, wherein learners are provided with immediate feedback and customised scaffolding. In the initial phase, the game will be translated and optimised for the Czech curriculum. In the next phase, classrooms will be randomly assigned to GBLE and control conditions, and its effect on students’ outcomes in science literacy, self-regulate learning, and motivation will be measured. In the following phase, the effect of teachers integrating the GBLE content in their classrooms on students’

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50103 - Cognitive sciences

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství
    AN - Psychologie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2024

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2026

  • Poslední stav řešení

    B - Běžící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    19. 3. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    21. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    8 764 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    8 764 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

8 764 tis. Kč

Statní podpora

8 764 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Psychology (including human - machine relations)

Doba řešení

01. 01. 2024 - 31. 12. 2026