Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrhové principy pro tvorbu výukových her pro děti

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 23 (SGA0201900001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Matematicko-fyzikální fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    19-02532S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    EduGames4K: Designing educational games for kids

  • Anotace anglicky

    Digital game-based learning systems (DGBL) are increasingly used in formal education and beyond. They are supposed to have notable motivational benefits for primary school children, but this target audience has rarely been researched in DGBL contexts. Evidence-based principles on how to design these systems for children are lacking. At the same time, multimedia learning theories imply that DGBL systems, when designed improperly, may hamper learning. In this project, we propose to conduct three value-added studies with experimental design exploring whether certain game attributes (interactivity, narrative framing, and personalization) increase the motivation and learning outcomes of children (Grade 3-5; total N > 300) or distract them from learning and thus impede learning (compared to complementary learning environments without these game attributes). The project will contribute to the development of empirically-based guidelines on how to design DGBL systems for children. An eye tracking system will be used in the project.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt přispěl k zaplnění mezinárodní mezery v poznání v oblasti využitím digitálních her ve vzdělávání. Projekt probíhal v souladu s projektovou žádostí, drobné změny plánovaných procedur byly projednány a odsouhlaseny panelem. Výstupem projektu jsou 4 články Jimp (2x Journal of Computer Assisted Learning, 2x Frontiers in Psychology). Plánovány byly 2 články Jimp.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2022

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-GA0-GA-U

  • Datum dodání záznamu

    26. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 508 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 329 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    171 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč