Návrhové principy pro tvorbu výukových her pro děti
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 23 (SGA0201900001)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Matematicko-fyzikální fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
19-02532S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
EduGames4K: Designing educational games for kids
Anotace anglicky
Digital game-based learning systems (DGBL) are increasingly used in formal education and beyond. They are supposed to have notable motivational benefits for primary school children, but this target audience has rarely been researched in DGBL contexts. Evidence-based principles on how to design these systems for children are lacking. At the same time, multimedia learning theories imply that DGBL systems, when designed improperly, may hamper learning. In this project, we propose to conduct three value-added studies with experimental design exploring whether certain game attributes (interactivity, narrative framing, and personalization) increase the motivation and learning outcomes of children (Grade 3-5; total N > 300) or distract them from learning and thus impede learning (compared to complementary learning environments without these game attributes). The project will contribute to the development of empirically-based guidelines on how to design DGBL systems for children. An eye tracking system will be used in the project.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50802 - Media and socio-cultural communication
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt přispěl k zaplnění mezinárodní mezery v poznání v oblasti využitím digitálních her ve vzdělávání. Projekt probíhal v souladu s projektovou žádostí, drobné změny plánovaných procedur byly projednány a odsouhlaseny panelem. Výstupem projektu jsou 4 články Jimp (2x Journal of Computer Assisted Learning, 2x Frontiers in Psychology). Plánovány byly 2 články Jimp.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2019
Ukončení řešení
30. 6. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP23-GA0-GA-U
Datum dodání záznamu
26. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
3 508 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 329 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
171 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč