Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vis4Schools: Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Mezinárodní grantové projekty hodnocené na principu LEAD Agency

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Fakulta informatiky

  • Druh soutěže

    M2 - Mezinárodní spolupráce

  • Číslo smlouvy

    22-06357L

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Vis4Schools: Fostering Information Visualization Literacy in Schools

  • Anotace anglicky

    Even though humans are visual beings and visual representations are easier to understand than other forms of data representations, people still need to learn how to create, read and comprehend them. Unlike reading and writing text, we usually do not learn how to construct, read and interpret visualizations in the course of our school education. Hence, most users have difficulties working with novel visual representations or comprehending the characteristic of underlying data. Our approach which integrates learning materials such as video+animation, educational games & textual descriptions with graphics in the teaching process, is novel regarding the following aspects: 1) the described target group of students from the age of 14-19 years, 2) technically by utilizing declarative visualization technology, i.e. visualization grammars, 3) the resulting technical framework and guidelines for the design and integration of learning materials for data visualizations, which subsequently can be used by teachers, education institutions, and students in lectureships for their design of curricula.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2022

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2024

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    4. 5. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GF-R

  • Datum dodání záznamu

    19. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 615 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 247 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    368 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč