Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta<br>Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem / Přírodovědecká fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    16-01003S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Visual geographical information and its role in geography teaching and learning

  • Anotace anglicky

    The project explores the role of visual information in geography education. Visual geographical information represents a key component of geography teaching and learning. It is used as a image/non-verbal representation, which intermediates geographical data and geographical phenomena in various degrees of abstraction. Although pupils find working with visual geographical information attractive, there is a serious lack of research on pupils’ educational preferences and needs as well as on the quality of visual geographical information in educational media. The purpose of the project is (1) to identify key characteristics of geographical visual information that support geographical knowledge acquisition, (2) to investigate what types and features of geographical visual information do lower secondary schools pupils prefer and use in the process of geographical knowledge acquisition (3) to find out/to explain what qualities of visual geographical information are incorporated in Czech geography textbooks and school atlases.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10508 - Physical geography<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50701 - Cultural and economic geography

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt byl tématicky zaměřený na problematiku vizuálních geografických informací v geografickém vzdělávání. Projekt probíhal podle časového, pracovního a finančního plánu a publikační plán byl dodržen.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2016

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 5. 2018

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 092 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 042 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    50 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč