Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agresivita dětí ve škole: analýza kontextu prostřednictvím percepce učitele a žáků

Cíle projektu

Cílem projektu je poznání rozsahu, forem a kontextu agresivního chování dětí školního věku. Řešení projektu se člení na tři dílčí úkoly: 1) vnímání agresivity u žáků učitelem a analýza souvislostí percipované agrese a osobních charakteristik učitele, 2) projevy agresivního chování na základě výpovědi žáků školy, 3) deskripce repertoáru zvládacích technik na straně učitele a posouzení potřeb rozvoje specifických psychologických a sociálních dovedností. Navrhované řešení reprezentuje aplikaci on-line výzkumu, který zaručuje anonymitu a současně urychluje a zlevňuje sběr dat. On-line výzkum bude prováděn ve 150 náhodně vybraných základních školách, přičemž velikost vzorku učitelů bude nejméně 1000 osob a vzorek dětí asi 3 000. Souběžně s on-line výzkumem bude problematika studována formou ohniskových skupin učitelů a analýzou školní dokumentace. Kombinace navrhovaných výzkumných přístupů umožní komplexní posouzení problematiky agrese u školních dětí. Výsledky práce přinesou reprezentativní poznatky prakticky využitelné pro rozvoj kompetencí učitele při zvládání agresivního chování.

Klíčová slova

schoolchildrenaggressionstresscopingbehaviourperceptionteacherspsychosocialcontext

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Centrum výzkumu protidrogových služeb a veřejného zdraví, o.p.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-10-0928

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Aggression in school-aged children: an analysis of context through perception of teachers and pupils

  • Anotace anglicky

    The main goal of the project is to study the extent, forms and context of aggressive behaviour of school children. The three specific objectives are: 1) perception of students’ aggression by teachers and analysis of context of school aggression and characteristics of a teacher; 2) estimates of aggression based on self reports of students; and 3) description of coping strategies of teachers and assessment of needs for development of new psychological and social competencies as effective coping techniques to overcome stress and misbehaviour of students. The study will be carried out in 150 randomly selected elementary schools in the Czech Republic. Information from 1,000 teachers and 3,000 students will be collected using the internet based online survey. Focus group discussions will be complement to the quantitative part of the project. Combination of qualitative and quantitative techniques will contribute to complex understanding of school aggression. Understanding of coping strategies of teachers and their needs in developing effective social skills are of particular importance.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences
    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výzkum byl průběžně řešen, existují shrnující výstupy v závěrečné zprávě a v dodatečně dodaných rukopisech článků, bohužel nebyly splněny slibované výstupy v podobě účasti na konferencích, monografie a guidelines pro učitele. V rámci projektu nebyla podniknuta žádná plánovaná prezentace na konferencích, publikační výstupy jsou orientovány jen do oblasti českých odborných periodik.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2010

  • Ukončení řešení

    27. 1. 2014

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2014

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP15-GA0-GA-U/01:2

  • Datum dodání záznamu

    30. 9. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 896 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 896 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

2 896 tis. Kč

Statní podpora

2 896 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AN - Psychologie

Doba řešení

01. 01. 2010 - 27. 01. 2014