Mechanismy učení pohybovým dovednostem u dětí se zhoršenou motorickou koordinací
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-17945S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Mechanisms of motor skill learning in the children with impaired motor coordination
Anotace anglicky
The project is aimed to better theoretical understanding on how the children with the impaired motor coordination learn the sensorimotor tasks, what type of an attentional focus induced by the instruction is more benefical for their learning, and which perceptual-cognitive mechanisms mediate the effect of the different attentional foci on the motor skill acquisition. Solving of the project is based on an interdisciplinary approach with the combination of the research methodologies and methods of kinanthropology, cognitive psychology, neuropsychology, neurophysiology and biomechanics. The results of the project will contribute to development of the teaching concept for the school children with impaired motor coordination, in the frame of special needs and inclusive education.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AK - Sport a aktivity volného času
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
30306 - Sport and fitness sciences<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50901 - Other social sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl tématicky zaměřen na popis pozornostních mechanismů, které ovlivňují motorický výkon a učení u dětí se zhoršenou pohybovou koordinací. Projekt i díky důkladně rozmyšlenému návrhu probíhal vzorně podle časového, pracovního a finančního plánu a byl publikačně mimořádně úspěšný.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
25. 4. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
17. 3. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GA-U/06:1
Datum dodání záznamu
7. 9. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
1 220 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 220 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč