Hodnocení poruch vývoje koordinace u dětí mladšího školního věku
Cíle projektu
Nedostatek motorické koordinace potřebné k úspěšnému vykonávání základních motorických dovedností, které odpovídají věku dítěte, může negativně ovlivňovat psychickou stránku dítěte i jeho sociální postavení ve skupině. Porucha vývoje koordinace může býtspojena s výskytem jiných specifických poruch učení. Ve světě je jedním z nejpoužívanějších nástrojů pro posuzování poruch vývoje koordinace Test vývoje hrubé motoriky-2 (dále jen TGMD 2). TGMD-2 je zaměřen na identifikaci dětí, které jsou v oblasti vývoje hrubé motoriky významně horší než jejich vrstevníci. V ČR nebyl TGMD-2 dosud standardizován. Podstatou projektu je jeho standardizace na populaci dětí ve věku 6-10 let v ČR. Pro standardizaci bude použit Many Facet Raschův model a v jeho rámci Wright-Mastersův test (validita), index separace položek a testovaných osob (reliabilita) a posouzení rozdílnosti fungování položek (mezikulturní rozdíly v normování výsledků). Výsledky řešení projektu tak budou moci být použity pro tvorbu pohybových
Klíčová slova
developmental disorderTGMD-2elementary school ageRasch model
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/07/0168
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Evaluation of developmental disorders in gross motor skills in children school age
Anotace anglicky
Gross motor skills are important for both social interaction on the playground and performance in physical education. These skills typically include runing, jumping, throwing, catching and kicking. Many physical educators consider gross motor skills to be the most important motor skills taught in physical education because they are the cornerstones of many games. The measurement of ball-handling skills is widely used to identify children with developmental delay or disorders in co-ordination as well. Test of Gross Motor Development-2 (TGMD-2) is widely used to diagnose developmental delay or disorders in co-ordination. This test is not standardized in the Czech Republic. Thus, main objective of this project is to standardize TGMD-2 in the Czech Republic. Many Facet Rasch model (Wrigth-Masters test,index of item separation and index of pearson separation, differential item functioning) will be used. The project outputs can be apply to development of physical activity programs, evaluation of
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AK - Sport a aktivity volného času
CEP - další vedlejší obor
FG - Pediatrie
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)30209 - Paediatrics
30306 - Sport and fitness sciences
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
50901 - Other social sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Průběh řešení projektu odpovídal stanovenému plánu. Řešitel splnil cíl, kterým bylo posouzení vlastností testu (validity, reliability, objektivity a homogenity testu ) pro diagnostiku hrubé motoriky u dětí (TGMD-2), který byl standardizován pro americkou
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2007
Ukončení řešení
31. 12. 2009
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 4. 2009
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP10-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
22. 1. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
310 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
310 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
310 tis. Kč
Statní podpora
310 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2007 - 31. 12. 2009