Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelské vyhoření - institucionální, vztahové a intrapsychické faktory

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    16-21302S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Burnout syndrom of teachers - institutional, relational and intrapsychic factors

  • Anotace anglicky

    The proposed research is focused on teaching which belongs among occupations with a high level of stress and high prevalence of burnout syndrome. We suppose, based on the previous research of teaching and other helping professions, that burnout syndrome comes from a specific combination of self-efficacy, coping strategies and social support. Concrete relationships between burnout and each of such factors were verified before, but their mutual relationships and the whole explanatory model have not been tested so far. We put the stress on subjective teacher beliefs, not only on external demands of profession. That is why the covering category in the explanatory model is professional identity. The research makes use of the set of scales (on burnout, depression, self-efficacy and social support) and ten school case studies. In each case study, all teachers in the school fill in the set of scales. Teacher with extreme level of burnout are asked to be interviewed. Analyses will test the explanatory model.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt má velký přínos v ČR a řešitelům se podařilo publikovat 4 články v zahraničních impaktovaných časopisech a 4 v časopisech typu Scopus. Výstupy odpovídají úvazku na projektu a naplňují cíle (bez ohledu na to, že část výstupů nebyla uznána). Výzkum má přínos pro praxi a autorům se podařilo navázat spolupráci s excelentními zahraničními pracovišti.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2016

  • Ukončení řešení

    22. 7. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 4. 2018

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 4. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 702 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 702 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč