Učitelské vyhoření - institucionální, vztahové a intrapsychické faktory
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-21302S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Burnout syndrom of teachers - institutional, relational and intrapsychic factors
Anotace anglicky
The proposed research is focused on teaching which belongs among occupations with a high level of stress and high prevalence of burnout syndrome. We suppose, based on the previous research of teaching and other helping professions, that burnout syndrome comes from a specific combination of self-efficacy, coping strategies and social support. Concrete relationships between burnout and each of such factors were verified before, but their mutual relationships and the whole explanatory model have not been tested so far. We put the stress on subjective teacher beliefs, not only on external demands of profession. That is why the covering category in the explanatory model is professional identity. The research makes use of the set of scales (on burnout, depression, self-efficacy and social support) and ten school case studies. In each case study, all teachers in the school fill in the set of scales. Teacher with extreme level of burnout are asked to be interviewed. Analyses will test the explanatory model.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt má velký přínos v ČR a řešitelům se podařilo publikovat 4 články v zahraničních impaktovaných časopisech a 4 v časopisech typu Scopus. Výstupy odpovídají úvazku na projektu a naplňují cíle (bez ohledu na to, že část výstupů nebyla uznána). Výzkum má přínos pro praxi a autorům se podařilo navázat spolupráci s excelentními zahraničními pracovišti.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
22. 7. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 4. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
3 702 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 702 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč