Prekoncepce, konstrukce a rekonstrukce profesní identity asistenta pedagoga
Cíle projektu
Projekt se zabývá fenoménem profesní identity asistentů pedagoga. Cílem projektu je odhalit faktory (zákonitosti či průběh) konstrukce profesní identity asistenta pedagoga, s důrazem na propojení dílčích aspektů původní prekoncepce, počáteční konstrukce a následné rekonstrukce jeho profesní identity v kontextu každodenně využívaných kompetencí a v podmínkách českého makro- a mikroedukačního prostředí. K naplnění hlavního cíle výzkumný projekt přistupuje primárně prostřednictvím explorativně-deskriptivních postupů, utváření profesní identity a relevantní významné procesy jsou sledovány z perspektivy asistentů pedagoga. Projekt je řešen formou smíšeného výzkumu, data v kvalitativní části jsou získávána pomocí semi-strukturovaných rozhovorů a vyhodnocována s využitím zakotvené teorie, data v kvantitativní části jsou získána z dotazníků subjektivně pociťované kvality profesního života vytvořených adaptací SQWLI pro profesní skupinu asistentů pedagoga.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 21 (SGA0201700001)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
17-07101S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Preconceptions, construction and reconstruction of teaching assistants’ professional identity
Anotace anglicky
The research project explores the phenomenon of teaching assistants’ professional identity. The aim of this research project is to identify factors influencing the construction of teaching assistants’ professional identity. The emphasis will be on linking individual aspects of original preconception, initial construction and subsequent reconstruction of teaching assistants’ professional identity in the context of daily utilised competencies, and under conditions of Czech macro- and micro-educational environment. In order to reach the aims of this research project, the chief investigators will use explorative and descriptive approaches. The construction of teaching assistants’ identity will be explored from the teaching assistants’ perspective. The chief investigators will use the mixed method research design. Specifically, they will use semi-structured interviews analysed by the grounded theory approach. They will further administer the Subjective Quality of Working Life survey (SQWL).
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt přináší empiricky solidně ukotvené zajímavé výsledky, které byly publikovány v zahraničí. Má přínos pro praxi, neboť popisuje klíčové aspekty asistenta pedagoga. To může vést ke zvýšení rovnosti ve vzdělávání. Navazuje na předchozí práci týmu a výstupy odpovídají úvazku na projektu a naplňují jeho cíle (bez ohledu na to, že část výstupů nebyla uznána).
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2017
Ukončení řešení
29. 11. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
2. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
1 513 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 513 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
1 513 tis. Kč
Statní podpora
1 513 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2017 - 29. 11. 2019