Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teoretická východiska výuky českého znakového jazyka testovaná prostřednictvím kvantitativně lingvistických metod

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 21 (SGA0201700001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Palackého v Olomouci / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    17-18149S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Theoretical Basis for Teaching Czech Sign Language Tested through Quantitative Linguistic Methods

  • Anotace anglicky

    Project from the area of special education will focus on expanding the theoretical basis of teaching the Czech sign language and its particular grammatical description. This knowledge is the necessary condition for efficient teaching both of deaf users (prelingually deaf children) and of hearing users (parents and family members, students of special pedagogy, interpreters etc.). The project will study speeches of the deaf in the CSL and will describe them by means of variant grammar instruments. These samples will then be analysed by means of a wide range of linguistic quantitative methods and the results will be compared to results of quantitative analyses of spoken languages. Such a point of view would mean a significant change in the notion of the hierarchy of sign languages on the national and international level, and the discovered conclusions will contribute to expanding the knowledge of their linguistic substance and, therefore, also to increasing quality of its theoretical as well as practical teaching.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt má originální myšlenku a zajímavé téma. Přinesl ojedinělý korpus českého znakového jazyka, promyšlený způsob jeho kódování a unikátní analýzu. Celkově projekt postupoval k cíli podle plánu. Výstupy jsou kvalitní a odpovídají projektovému záměru.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2017

  • Ukončení řešení

    11. 12. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 4. 2018

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 4. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 945 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 890 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    46 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč