Rozvoj akademické excelence: Systemický přístup k mimořádnému výkonu u akademiků a akademiček na počátku kariéry
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 21 (SGA0201700001)
Hlavní účastníci
Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
17-20856S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Developing academic excellence: A systemic approach to high achievement in early career academics
Anotace anglicky
The project will examine individual and organizational conditions influencing development of academic excellence in emerging academics at Czech higher education and research institutions. The project is theoretically grounded in systemic approach to high achievement, which conceptualizes the development towards academic excellence as a process of interaction between individual factors (academic outcomes, achievement motivation, and academic practice) and job resources and demands at academic workplaces. The project will be based on qualitative multiple-case study design. It will compare the experiences of excellent and non-excellent early career academics, triangulated by perspectives of significant members of their academic workplaces and objective conditions for excellence. The expected results include a development of a systemic model of academic potential, identification of conditions supporting or hindering successful development of academic excellence in the Czech context, and a contribution to theories concerned with the impact of academic governance on academic performance.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V projektu se podařilo naplnit cíle stanovené v projektové žádosti. Hlavní přínos projektu lze spatřovat v rozšíření systemického modelu tzv. "high achivement development" akademické excelence, v prozkoumání individuálních faktorů a pracovních podmínek, které ovlivňují rozvoj akademické excelence. Poznatky byly publikovány v renomovaných časopisech a získávají mezinárodní ohlas.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2017
Ukončení řešení
31. 12. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
6. 5. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GA-U/02:1
Datum dodání záznamu
23. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
3 100 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 100 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč