Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
INTER-EXCELLENCE
Veřejná soutěž
INTER-EXCELLENCE 13 (SMSM2018LTC01)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
MSMT-16506/2018-9
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Researching and teaching academic writing from a cross-cultural perspective
Anotace anglicky
The aim of this project is threefold: (1) to carry out a corpus-based research and genre analysis of expert and learner’s academic discourse from a cross-cultural perspective in order to identify realizations and examine the linguistic manifestation of cross-cultural variation in English-medium academic discourse by Czech writers, (2) to carry out a needs analysis aiming at identifying the aspects of academic writing that need to be strengthened in higher education academic writing courses, (3) to implement the findings of the corpus-based and genre research and the need-analysis in the teaching of academic writing in university academic writing courses under the form of recommendations for academic writing courses design and to evaluate the progress of the students involved in these courses. Thus the project fits into the scheme of COST action CA15221 Advancing effective institutional models towards cohesive teaching, learning, research and writing development by addressing academic writing research and the processes and skills involved in teaching and learning academic writing in higher education.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
60203 - Linguistics
OECD FORD - vedlejší obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AI - Jazykověda<br>AM - Pedagogika a školství
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cíle projektu Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska byly úspěšně splněny. Výstupy projektu jsou korpus anglicky psaného akademického diskurzu českých začínajících autorů, teoretický rámec a metodický postup pro výzkum, kvantitativní analýza dat, analýza potřeb, kurz akademického psaní (didaktický experiment) a čtyři odborné články prezentující výsledky analýz a jejich zjištění.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2018
Ukončení řešení
30. 9. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
24. 2. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-MSM-LT-U/01:1
Datum dodání záznamu
15. 6. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
2 211 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 211 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč