Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LTC18015

Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    INTER-EXCELLENCE

  • Veřejná soutěž

    INTER-EXCELLENCE 13 (SMSM2018LTC01)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    MSMT-16506/2018-9

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Researching and teaching academic writing from a cross-cultural perspective

  • Anotace anglicky

    The aim of this project is threefold: (1) to carry out a corpus-based research and genre analysis of expert and learner’s academic discourse from a cross-cultural perspective in order to identify realizations and examine the linguistic manifestation of cross-cultural variation in English-medium academic discourse by Czech writers, (2) to carry out a needs analysis aiming at identifying the aspects of academic writing that need to be strengthened in higher education academic writing courses, (3) to implement the findings of the corpus-based and genre research and the need-analysis in the teaching of academic writing in university academic writing courses under the form of recommendations for academic writing courses design and to evaluate the progress of the students involved in these courses. Thus the project fits into the scheme of COST action CA15221 Advancing effective institutional models towards cohesive teaching, learning, research and writing development by addressing academic writing research and the processes and skills involved in teaching and learning academic writing in higher education.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    60203 - Linguistics

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AI - Jazykověda<br>AM - Pedagogika a školství

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cíle projektu Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska byly úspěšně splněny. Výstupy projektu jsou korpus anglicky psaného akademického diskurzu českých začínajících autorů, teoretický rámec a metodický postup pro výzkum, kvantitativní analýza dat, analýza potřeb, kurz akademického psaní (didaktický experiment) a čtyři odborné články prezentující výsledky analýz a jejich zjištění.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2018

  • Ukončení řešení

    30. 9. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    24. 2. 2020

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-MSM-LT-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    15. 6. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 211 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 211 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč