Mezikulturní variace v interakci mezi autorem a čtenářem v anglickém akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny
Cíle projektu
Cílem projektu je kontrastivní analýza interakce mezi autorem a čtenářem v anglicky psaném akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny. Interakce mezi autorem a čtenářem je jeden z aspektů akademického diskurzu, poznamenaných výraznou mezikulturní variací. V důsledku globalizace se čeští studenti musí naučit psát kvalitní akademické texty v angličtině, přesto je jejich anglicky psaný akademický diskurz ještě neprobádán. Projekt využije pohledů korpusové lingvistiky, kontrastivní rétoriky a diskurzní analýzy k výzkumu interakce mezi autorem a čtenářem v anglicky psaném akademickém diskurzu českých studentů a zaměří se na analýzu interakčního a interpersonálního metadiskurzu. Zaměří se na identifikaci rozdílů ve výskytu metadiskurzních markérů v diskurzu českých a anglických studentů a na vysvětlení sociálních, rétorických a lingvistických faktorů, které je způsobily. Výsledky (2 Jimp, 5 Jsc, kapitola v knize) přispějí k prohloubení chápání interakce mezi autorem a čtenářem v diskurzu studentů s možnou aplikací v oblasti vzdělávání a profesionální komunikace.
Klíčová slova
intercultural variationacademic discoursewriter-reader interactionlearner discoursemetadiscoursediploma theses
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
SGA0202100005
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
21-12150S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Intercultural variation in writer-reader interaction in English-medium academic discourse by Czech and Anglophone novice writers
Anotace anglicky
The objective of the project is to provide a comparative analysis of writer-reader interaction in Czech and British novice writers’ English-medium academic discourse. Writer-reader interaction is one of the dimensions of academic discourse marked by most significant intercultural variation. As a result of globalization Czech novice writers have to produce high-standard academic texts in English, yet their English-medium discourse is clearly underresearched. This study will approach writer-reader interaction in Czech novice writer’s discourse from a corpus-based, intercultural rhetoric and discourse analytic perspective focusing on interactional and interpersonal metadiscourse. The analysis will strive to identify variation in the use of metadiscourse markers in Czech and Anglophone students’ discourse and to explain the social, rhetorical and linguistic reasons for existing differences. The project outcomes (2 Jimp, 5 Jsc, 1 book chapter) will deepen our understanding of intercultural variation in writer-reader interaction and can be used in the educational and professional domains.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
60203 - Linguistics
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AI - Jazykověda
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2021
Ukončení řešení
31. 12. 2023
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
10. 3. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-GA0-GA-R
Datum dodání záznamu
21. 5. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
3 231 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 231 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
3 231 tis. Kč
Statní podpora
3 231 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
OECD FORD
Linguistics
Doba řešení
01. 01. 2021 - 31. 12. 2023