Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezikulturní variace v interakci mezi autorem a čtenářem v anglickém akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny

Cíle projektu

Cílem projektu je kontrastivní analýza interakce mezi autorem a čtenářem v anglicky psaném akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny. Interakce mezi autorem a čtenářem je jeden z aspektů akademického diskurzu, poznamenaných výraznou mezikulturní variací. V důsledku globalizace se čeští studenti musí naučit psát kvalitní akademické texty v angličtině, přesto je jejich anglicky psaný akademický diskurz ještě neprobádán. Projekt využije pohledů korpusové lingvistiky, kontrastivní rétoriky a diskurzní analýzy k výzkumu interakce mezi autorem a čtenářem v anglicky psaném akademickém diskurzu českých studentů a zaměří se na analýzu interakčního a interpersonálního metadiskurzu. Zaměří se na identifikaci rozdílů ve výskytu metadiskurzních markérů v diskurzu českých a anglických studentů a na vysvětlení sociálních, rétorických a lingvistických faktorů, které je způsobily. Výsledky (2 Jimp, 5 Jsc, kapitola v knize) přispějí k prohloubení chápání interakce mezi autorem a čtenářem v diskurzu studentů s možnou aplikací v oblasti vzdělávání a profesionální komunikace.

Klíčová slova

intercultural variationacademic discoursewriter-reader interactionlearner discoursemetadiscoursediploma theses

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202100005

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    21-12150S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Intercultural variation in writer-reader interaction in English-medium academic discourse by Czech and Anglophone novice writers

  • Anotace anglicky

    The objective of the project is to provide a comparative analysis of writer-reader interaction in Czech and British novice writers’ English-medium academic discourse. Writer-reader interaction is one of the dimensions of academic discourse marked by most significant intercultural variation. As a result of globalization Czech novice writers have to produce high-standard academic texts in English, yet their English-medium discourse is clearly underresearched. This study will approach writer-reader interaction in Czech novice writer’s discourse from a corpus-based, intercultural rhetoric and discourse analytic perspective focusing on interactional and interpersonal metadiscourse. The analysis will strive to identify variation in the use of metadiscourse markers in Czech and Anglophone students’ discourse and to explain the social, rhetorical and linguistic reasons for existing differences. The project outcomes (2 Jimp, 5 Jsc, 1 book chapter) will deepen our understanding of intercultural variation in writer-reader interaction and can be used in the educational and professional domains.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    60203 - Linguistics

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AI - Jazykověda

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2023

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 3. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    21. 5. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 231 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 231 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

3 231 tis. Kč

Statní podpora

3 231 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Linguistics

Doba řešení

01. 01. 2021 - 31. 12. 2023