Revize vlivu otevřených kanceláří na výkonnost a duševní pohodu: Případ coworkingu
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
SGA0202000001
Hlavní účastníci
Vysoká škola ekonomická v Praze / Fakulta podnikohospodářská
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
20-06716S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The impact of open-plan offices on performance and well-being revisited: The case of coworking
Anotace anglicky
There has been a recent surge in research and public discourse on the relationship between open-plan offices and worker performance and well-being. The research has consistently pointed to a negative relationship between open-office design and various outcome variables. At the same time, there are good reasons to be skeptical about the generality of these research findings. One of the main reasons is the quick rise of the coworking industry, a system of open-office design where unaffiliated individuals pay to work alongside one another rather than alone. We propose to look closely at the case of coworking to understand why open-office design seems to work in that setting. We supplement survey data with qualitative interviews, observations and with ground-truthing methods using real-time experience-sampling (ESM). We seek to answer four research questions about the relationship between open-plan offices and worker performance and well-being. We expect to find that the relationship is more tenuous than existing research suggests.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
30305 - Occupational health
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt přináší nové poznatky z oblasti managementu pracoviště a reaktivnosti pracovníků na změny související s planovanou i pandemií způsobenou (COVID-19) reorganizací pracoviště. Vzniklé výsledky byly publikovány v impaktovaných časopisech třetího a druhého kvartilu v počtu splňujícím minimální vytýčené cíle v projektovém návrhu, a lze je tudíž hodnotit jako standardní.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2020
Ukončení řešení
30. 6. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-GA0-GA-U
Datum dodání záznamu
21. 5. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
4 060 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 060 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč