Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Původ vzniku kvílivého hluku v kontaktu kola a kolejnice za modifikovaných třecích vlastností

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202000001

  • Hlavní účastníci

    Vysoké učení technické v Brně / Fakulta strojního inženýrství

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    20-23482S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Squeal noise generation in the wheel-rail contact with modified friction

  • Anotace anglicky

    Curve squeal is an intensive noise with strong tonal character. Origin and occurrence of this phenomenon is considered as chaotic and dependent on immediate operational conditions in the wheel-rail contact. Recent studies suggest that the classic falling friction theory cannot predict the noise if the frictional properties of the contact are modified. The project aims for explanation of occurrence of the squeal noise in contact with modified frictional properties considering effect of thermal properties in addition. For simulation purposes, the both current modelling approaches based on falling friction or mode-coupling mechanisms will be used. Subsequently, squeal noise generation will be experimentally observed at wheel-on-roller test rig in wide range of operational conditions. Acoustic, frictional and thermal properties will be assessed. Confrontation of the models with experimental data should lead to explanation of potential limits for adjustment of friction in wheel-rail contact and validity of modelling approaches for different operational conditions as well.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20302 - Applied mechanics

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    GB - Zemědělské stroje a stavby<br>JQ - Strojní zařízení a nástroje

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2020

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2022

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    8. 4. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    26. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 664 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 664 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč