Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TA04030528

Výzkum a vývoj systému pro aktivní řízení adheze v kolejové dopravě.

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

  • Veřejná soutěž

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Hlavní účastníci

    TRIBOTEC, spol. s r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2014TA04030528

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Research and Development of System for Top-of-Rail Friction Management in Rail Transport.

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to develop a complex system that allows active control of adhesion in rail transport by means of top-of-rail application of friction modifier into wheel and rail contact. The system includes a modular dispensing unit, an intelligent system for autonomous control and friction modifier as a component that enables change of contact adhesion. Implementation of this system into operation will bring: • optimization of coefficient of adhesion, which will reduce wear of wheels and rails; • stabilization of adhesion level causing reduction of negative impacts of natural contaminants in contact; • positive adhesion characteristics, thanks to which noise and lateral forces will be reduced. The system will be implemented in two versions: 1. on-board system for adaptive control of adhesion under current conditions; 2. off-board system for controlling the adhesion locally in a given track place. Implementation of the system will reduce operating costs by reducing wear and will reduce negative impacts of rail transport in conurbation, especially in terms of noise pollution. It is important for ensure a sustainable development of rail transport, which is key factor of competitiveness of each country.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • CEP - hlavní obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20302 - Applied mechanics<br>20705 - Remote sensing<br>20706 - Marine engineering, sea vessels<br>20707 - Ocean engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Argumentem pro nejvyšší hodnocení je pestré portfolio aplikačních výsledků a jejich zavedení do praxe.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2014

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2017

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP18-TA0-TA-U/16:1

  • Datum dodání záznamu

    6. 11. 2018

Finance

  • Celkové uznané náklady

    12 142 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    7 545 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    4 598 tis. Kč