Klíčové technologie a strategie pro řízení tření mezi kolem a kolejnicí v kolejové dopravě
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
INTER-EXCELLENCE
Veřejná soutěž
INTER-EXCELLENCE 20 (SMSM2019LTACH)
Hlavní účastníci
Vysoké učení technické v Brně / Fakulta strojního inženýrství
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
MSMT-261/2019-5
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Study on key technologies and application strategies for wheel-rail friction management in rail transport
Anotace anglicky
The aim of the project is to develop a strategy for wheel-rail adhesion control using application of new materials for top-of-rail application. The project is focused on the development of new solid materials for adhesion recovery, as an alternative method to sanding, the development of application strategy and methodology for performance assessment of various top-of-rail products. The main outputs of this projects are an application unit for newly developed solid material and software predicting adhesion development after application of this material. The purpose of the project is to offer vehicle manufacturers and rail transport operators a set of resources for so-called friction management, which enables to reduce negative effects of rail transportation such as excessive wear of rails and wheels, noise and dustiness.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20301 - Mechanical engineering
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem projektu bylo vyvinout nový přístup pro obnovu adheze v kolejové dopravě. V rámci projektu byl nejdříve vyvinut granulovaný materiál pro obnovu adheze a následně jednotka pro jeho aplikaci. Současně s těmito výsledky byly vyvinuty metody pro hodnocení výkonnosti top-of-rail produktů. Při realizaci projektu se podařilo dosáhnout všech stanovených cílů. Výsledky projektu: 3x RIV-G, 4x RIV-J.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 6. 2019
Ukončení řešení
31. 12. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
2. 3. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP22-MSM-LT-U
Datum dodání záznamu
1. 7. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
10 700 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
8 799 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 901 tis. Kč