Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LTACH19001

Klíčové technologie a strategie pro řízení tření mezi kolem a kolejnicí v kolejové dopravě

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    INTER-EXCELLENCE

  • Veřejná soutěž

    INTER-EXCELLENCE 20 (SMSM2019LTACH)

  • Hlavní účastníci

    Vysoké učení technické v Brně / Fakulta strojního inženýrství

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    MSMT-261/2019-5

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Study on key technologies and application strategies for wheel-rail friction management in rail transport

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to develop a strategy for wheel-rail adhesion control using application of new materials for top-of-rail application. The project is focused on the development of new solid materials for adhesion recovery, as an alternative method to sanding, the development of application strategy and methodology for performance assessment of various top-of-rail products. The main outputs of this projects are an application unit for newly developed solid material and software predicting adhesion development after application of this material. The purpose of the project is to offer vehicle manufacturers and rail transport operators a set of resources for so-called friction management, which enables to reduce negative effects of rail transportation such as excessive wear of rails and wheels, noise and dustiness.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20301 - Mechanical engineering

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílem projektu bylo vyvinout nový přístup pro obnovu adheze v kolejové dopravě. V rámci projektu byl nejdříve vyvinut granulovaný materiál pro obnovu adheze a následně jednotka pro jeho aplikaci. Současně s těmito výsledky byly vyvinuty metody pro hodnocení výkonnosti top-of-rail produktů. Při realizaci projektu se podařilo dosáhnout všech stanovených cílů. Výsledky projektu: 3x RIV-G, 4x RIV-J.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 6. 2019

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    2. 3. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-MSM-LT-U

  • Datum dodání záznamu

    1. 7. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    10 700 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    8 799 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    1 901 tis. Kč