Vývoj stacionární jednotky pro snížení hluku z kolejové dopravy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu ZÉTA
Veřejná soutěž
ZETA 1 (STA02017TJ010)
Hlavní účastníci
Vysoké učení technické v Brně
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TJ01000427 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Development of wayside unit for railway noise mitigation
Anotace anglicky
The aim is to develop an intelligent stationary unit for noise mitigation in rail traffic by top-of-rail application of friction modifiers. The unit includes, in particular, a unique control system based on the noise emission analysis around the application and using the principles of so-called Internet of Things for monitoring and remote system management. The new application device is based on the stationary nozzle system. The development of the system is based on applied research on wheel and rail contact noise sources and their mitigation using friction modifiers, both in the laboratory environment and on the real track. Implementation of the system will reduce the environmental impact of rail transport infrastructure, especially noise in urban areas.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20302 - Applied mechanics
OECD FORD - vedlejší obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20301 - Mechanical engineering
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
GB - Zemědělské stroje a stavby<br>JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení<br>JQ - Strojní zařízení a nástroje<br>JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jde o velmi zdařilý, technicky i manažersky dobře zvládnutý projekt. Bylo vyvinuto zařízení pro snižování hluku z kolejové dopravy a řídící systém, který na základě analýzy hlukové zátěže inteligentně řídí aplikaci maziva na principu IoT. V projektu je zřejmý mezioborový přístup, spojující technické disciplíny z oboru dopravy, řízení a regulace, IT a životního prostředí. Jedná se o zdařilý příklad kvalitní práce mladého týmu na technicky zajímavém projektu s potenciálem praktického využití.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2018
Ukončení řešení
31. 12. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP20-TA0-TJ-U/06:1
Datum dodání záznamu
7. 9. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
2 914 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 476 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
437 tis. Kč