Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role online médií v konstruování, vyjednávání a praktikování aktivního občanství dětí

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202100005

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Fakulta sociálních věd

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    21-28556S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The role of online media in constructing, negotiating, and practicing children’s active citizenship

  • Anotace anglicky

    Digital and online media have been reshaping civic and political engagement, providing those with limited political rights new opportunities to represent their voice and participate. This research focuses on the complex and potentially contrasting role online media play in social construction, negotiation, and practice of children’s active citizenship. The mixed methods research has four phases; (1) the qualitative content analyses identifying online discursive practices of both the media and general public related to minors’ citizenship followed by (2) quantitative analyses measuring the prevalence of main discursive characteristics, (3) Q methodology with Q sort interviews exploring minors’ (age 9-17) perception of active citizenship and the role of online media in it, and (4) data synthesis and comparison of minors and adults’ views on, and attitudes towards, children’s active citizenship involving online media. Ultimately, new knowledge about the contextual role of multifaceted online media uses in minors’ potential inclusion in and exclusion from civic life will be developed.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2024

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 3. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    19. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 537 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 537 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč