Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učení se s ChatGPT: proč a jak studující využívají ChatGPT

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202400001

  • Hlavní účastníci

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    24-11515S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Learning with ChatGPT: why and how students employ ChatGPT in their school assignments

  • Anotace anglicky

    Introduced in November 2022, ChatGPT is a conversational agent that provides textual responses to various human prompts. As such, ChatGPT can be easily implemented in the problem-solving process of university assignments (e.g., essay writing or case study resolution). According to the preliminary survey conducted at Charles University, almost 50% of students have experience with ChatGPT in problem-solving of their school assignments. However, their motivation to use ChatGPT is unknown. Although ChatGPT is able to generate an immense amount of seemingly credible text, the generated text often suffers from factual inaccuracies. Yet, it is unclear whether students realize the weaknesses of ChatGPT, and the process of adoption has not been investigated. The proposed project will therefore describe the contextual and motivational factors leading to ChatGPT use in university students, and second, it will investigate how the problem-solving process of learning assignments transforms with ChatGPT in comparison to the situation when students cannot use it.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AN - Psychologie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2024

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2026

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    4. 3. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 049 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    5 049 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč