Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komplexní analýza dat ze vzdělávacích měření pro porozumění kognitivním nárokům testových úloh

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202500001

  • Hlavní účastníci

    Ústav informatiky AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    25-16951S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Complex analysis of educational measurement data to understand cognitive demands of assessment tasks

  • Anotace anglicky

    Educational measurements yield complex data that are not sufficiently harnessed. The project uses available data from secondary school leaving exams, admission tests, and other educational assessments to gain a deeper understanding of cognitive demands of assessment tasks. It uses and develops methods that combine textual data extracted from item wording, numerical data on item difficulty, qualitative data on the test takers’ perceptions, and content experts’ judgments of task difficulty to investigate to what extent is an automated analysis of assessment data able to identify sources of task difficulty related to classroom teaching and learning. We expect that semantic-level features of item wording will reflect the cognitive demands of the subject matter closer than syntactic or lexical features, thus enabling a novel use of assessment data to improve student learning. We also expect that the features associated with task difficulty are dependent on the test takers’ ability and propose methods to equate item difficulty estimates under covariate and anchor test equating designs.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>AM - Pedagogika a školství<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    27. 3. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    7 429 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    7 429 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč