Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování teoretických konceptů učení

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Hlavní účastníci

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta pedagogická

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Modeling of theoretical concepts of learning

  • Anotace anglicky

    The point of suggested project is in study of theoretical concepts of human learning. Regarding to their latent character the statistical methods for modeling the stochastic processes, especially models with latent variables, will be used. Latentcharacter of the theoretical concept leads to the necessity of indirect measurement of manifest variables (they are not directly measurable). Therefore we suppose the methods of qualitative analysis will be used. At present the factor analysis is usedfor modeling the theoretical concepts, but they seen to inappropriate for analyzing binary data. Binary data will be analyze mainly by Rasch model of item response theory in the frame of this project. Considering that these models are relatively young alot of problems have not been solved yet. In this project we will focus specially on the question of difficulty parameter in the context of Guttman scale which is special case of Rasch model. We will also focus on guessing parameter of Rasch model and on

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10103 - Statistics and probability<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V průběhu řešení celého projektu práce postupovala podle navrhovaného postupu řešení a časového plánu schválených v návrhu grantu. Bylo posouzeno použití Raschova modelu při konstrukci posuzovací škály a byla navržena a částečně standardizována původní p

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2002

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2004

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8

  • Datum dodání záznamu

    23. 7. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    299 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    299 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč