Kulturní aspekty české a evropské reklamy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
402/06/0509
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Cultural aspects of Czech and European Advertising
Anotace anglicky
The processes of globalisation and integration make the questions relevant to cultural diversity of European countries highly actual. Understanding, managing and application of existing cultural differences inside the single European market is one of thefundamental tasks of effective marketing activities of Czech businesses. The goal of the project is to focus on cultural environment of the Czech Republic and EU countries and find its influence on specific spheres of marketing, e.g. advertising. Disregard of cultural influence for ads production results in fundamental reduction of its effectiveness on one hand and in deepening negative attitude towards advertising in general on the other hand. Project would follow existing and published results of researches accomplished by the applicant and its output will be both detailed analysis of cultural aspects of Czech and European advertising including definition of the Czech advertising style and detailed recommendations for production marketing and
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Podstatou grantového úkolu Kulturní aspekty české a evropské reklamy byla analýza kulturního prostředí České republiky a zemí EU a podchycení jejího vlivu v oblasti reklamy. Stanoveným cílem bylo specifikovat vliv české kultury do oblasti reklamní kreati
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2006
Ukončení řešení
31. 12. 2008
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
25. 4. 2008
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP09-GA0-GA-U/02:2
Datum dodání záznamu
22. 10. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
1 224 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 224 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč