Pojistný trh v České republice a jeho segmentace
Cíle projektu
První polovina 90. let znamená vytvoření podmínek pro rozvoj a formování českého pojistného trhu. Pojistný trh se vyvíjel od modelu jediné monobanky a monopojišťovny v soustavu navzájem si konkurujících komerčních bank a komerčních pojišťoven. Současně dochází k segmentaci pojistného trhu. Cílem našeho projektu je přispět: - k teorii formování pojistného trhu, - k hodnocení činnosti a výsledků práce komerčních pojišťoven na pojistném trhu, - k objasnění fungování vícero subjektů na pojistném trhu, - kespecifickým úlohám pojistného trhu,- k přípravě vstupu do EU, - ke specifikaci jednotlivých segmentů pojistného trhu v ČR, - ke zlepšení fungování spolupráce v konkurenčním prostředí pojistného trhu, - k zabezpečení potřeb klientů v nabídce pojistných produktů na vyšší úrovni, - k lepšímu propojení podnikatelských subjektů s pojistným trhem, - ke zevšeobecnění poznatků z finančního řízení konkrétních podnikatelských subjektů s využitím kategorie pojistného
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Vysoké učení technické v Brně
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Insurance Market in the Czech Republic and Its Segmentation
Anotace anglicky
The first half of 1990s can be characterised by forming conditions for the development and formation of the Czech insurance market. The insurance market has developed from the model of one mono-bank and mono-insurance company to a systém of competing commercial banks and commercial insurance companies. At the same time segmentation of insurance market occurs. The goal of our project is to contribute to a) the theory of insurance market segmentation b) evaluation of commercial insurers´ activities and results in the insurance market c) clarifying multi - subject operating of insurance market d) specific functions of insurance market e) preparation of joining EC f) specification of different segments of the Czech insurance market g) improvement of co-operation in the competitive environment of insurance market h) satisfying clients´needs in the supply of insurance products at a higher level i) improvement of connections between entrepreneurs and insurance market j) generalisation of results fro
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50201 - Economic Theory
50202 - Applied Economics, Econometrics
50203 - Industrial relations
50204 - Business and management
50205 - Accounting
50206 - Finance
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
N - Nesplněno zadání
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl nesporně přínosný, údaje odpovídají skutečnosti, význam projektu pro jiné etnické složky je v ojedinělosti prací pro pojišťovnictví. Z důvodu pozdě dodané ZZ byl grant zastaven.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1998
Ukončení řešení
1. 1. 1998
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/1999/GA0/GA09GA/V/6:6
Datum dodání záznamu
—
Finance
Celkové uznané náklady
95 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
95 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
95 tis. Kč
Statní podpora
95 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AH - Ekonomie
Doba řešení
01. 01. 1998 - 01. 01. 1998