Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha

Cíle projektu

Projekt je zaměřen na ředitele českých základních škol - klíčové aktéry řízení relativně autonomních škol. O této vnitřně heterogenní skupině sice existují dílčí poznatky, ale systematičtěji zatím zkoumána v českém prostředí nebyla. V projektu půjde nejdříve o to zjistit, jak se existující koncepty a teoretické poznatky o řízení škol a vedení promítají do očekávání na roli ředitele školy, jak se ředitelé s těmito očekáváními vyrovnávají, a jak se tyto skutečnosti promítají do vzdělávací a školské politiky. Poté budou autoři zkoumat dosavadní vývoj životní a profesní dráhy ředitelů škol a to, jak ředitelé škol plánují svou životní a profesní dráhu. Hlavními výzkumnými metodami bude analyticko-srovnávací metoda, výzkum životního příběhu a hloubkováinterview. Tyto metody budou doplňovány dílčími technikami. Respondenty budou ředitelé základních škol v ČR, v optimálním případě půjde po celou dobu trvání projektu o tytéž ředitele. Projekt by měl přinést ucelený soubor zásadních poznatků o ředitelích

Klíčová slova

school head teachersmanagement and leadershippersonal and professional path development

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/07/0845

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Czech School Head Teachers and their Personal and Professional Path Development

  • Anotace anglicky

    The project focuses on head teachers at Czech primary schools as key actors of management in relatively autonomous schools. This internally heterogeneous group has not, despite some partial findings, been yet studied systematically in this country. We will first find how existing concepts and theoretical findings about school leadership and management are reflected in expectations placed on head teachers, how head teachers cope with the expectations and how such facts are reflected in educational and school policies. Then the development of personal and professional paths of head teachers will be studied as to how such paths are planned. The main research methods will include the analytical-comparative method, research of life story and in-depth interviews. These methods will be supplemented by other techniques. The respondents will be Czech primary school head teachers, ideally the same set for the duration of the project. The result should be a unified body of fundamental data about head

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt "Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha" si kladl za cíl zabývat se problematikou školního vzdělávání a jeho řízení ze specifického úhlu pohledu, který byl rozhodně vítaným v prostředí českého výzkumu vztahujícímu se ke školní p?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2007

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2009

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    22. 4. 2009

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP10-GA0-GA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    22. 1. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 734 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 734 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

1 734 tis. Kč

Statní podpora

1 734 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AM - Pedagogika a školství

Doba řešení

01. 01. 2007 - 31. 12. 2009