Mechanismus procesu strukturování matematických poznatků
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Process of structuring of the mathematical knowledge
Anotace anglicky
The research project focuses on the ability to structure and re-structure mathematical knowledge of students between 5-7, 11-13 and 18-21. The following methods will be used: a longitudinal study, think-aloud interviews, recording and transcribing interviews, the analysis of transcriptions, the method of genetic parallel. In the first year, the experiments will be prepared fot the age group 18 -21 in cooperation with a group of experimenters. The recordings will be analysed and the basic phenomenaplaying a key role in the process of structuring will be identified and described. In the next years, experiments for the age group 11 - 13 will be prepared and standardized. Basic mechanisms controling the structuring of mathematical knowledge will be described. In the last year, the method of the comparison of ontogenesis and phylogenesis will be used for enriching the results. The results will be summarized and the final analyses will be done. The final report will be prepared in English.
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledky řešení projektu jsou doloženy a jsou přiměřeně a pečlivě popsány. Projekt přispěl k objasnění procesu strukturace matematických poznatků, též k rozvoji metodiky výuky i metod pedagogického výzkumu, zvláště utvářením specifických prostředí jako n
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1997
Ukončení řešení
1. 1. 1999
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4
Datum dodání záznamu
—
Finance
Celkové uznané náklady
381 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
381 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč