Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mechanismus procesu strukturování matematických poznatků

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Process of structuring of the mathematical knowledge

  • Anotace anglicky

    The research project focuses on the ability to structure and re-structure mathematical knowledge of students between 5-7, 11-13 and 18-21. The following methods will be used: a longitudinal study, think-aloud interviews, recording and transcribing interviews, the analysis of transcriptions, the method of genetic parallel. In the first year, the experiments will be prepared fot the age group 18 -21 in cooperation with a group of experimenters. The recordings will be analysed and the basic phenomenaplaying a key role in the process of structuring will be identified and described. In the next years, experiments for the age group 11 - 13 will be prepared and standardized. Basic mechanisms controling the structuring of mathematical knowledge will be described. In the last year, the method of the comparison of ontogenesis and phylogenesis will be used for enriching the results. The results will be summarized and the final analyses will be done. The final report will be prepared in English.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výsledky řešení projektu jsou doloženy a jsou přiměřeně a pečlivě popsány. Projekt přispěl k objasnění procesu strukturace matematických poznatků, též k rozvoji metodiky výuky i metod pedagogického výzkumu, zvláště utvářením specifických prostředí jako n

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1997

  • Ukončení řešení

    1. 1. 1999

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4

  • Datum dodání záznamu

Finance

  • Celkové uznané náklady

    381 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    381 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč