Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algoritmy a řešitelské strategie

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 5 (SGA02005GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/05/P561

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Algorithms and solving strategies

  • Anotace anglicky

    Algorithmic thinking is a cognitive potential that analyses the intuitive and spontaneous processes of the mind. The suggested research aims to study the algorithmic thinking of future teachers - students of the Faculty of Education. Research material will be obtained via long-term cooperation with such students. Research methods used: field research, longitudinal research, guided interview and protocoling. A qualitative analysis of the results will be carried out according to Grounded theory. First year: the fine-tuning and realization of experiments intended for university students take place; a report comprised at the end of the year. The experiments observe the advantages of algorithm and formal language use in teaching mathematics. Based on an analysis, the fundamental phenomena in the process s of generalization and in the solver-strategy description will be assessed. The results will be summarized and the final analyse s will be formulated. The results will be publicized in an

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    BA - Obecná matematika

  • CEP - další vedlejší obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    10101 - Pure mathematics<br>10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hlavním cílem projektu Algoritmy a řešitelské strategie bylo studium mechanismů, kterými se řídí proces algoritmického myšlení. Na teoretické rovině výzkumu byl pro studium procesu algoritmického myšlení vytvořen standardizovaný experiment. Tento experim

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2005

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2007

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    2. 5. 2007

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP08-GA0-GP-U/03:2

  • Datum dodání záznamu

    17. 10. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    789 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    789 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč