Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oční pohyby a včasná diagnoza poruch učení: objektivní diagnostika v dětské psychologii a speciální pedagogice

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / 2. lékařská fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Eye movements and early diagnosis of learning disabilities: objective diagnostics in child psychology and special pedagogy

  • Anotace anglicky

    1. Introduction. Learning disabilities (LD) which affect approxim. 5 % of the population constitute a sub- stantial burden in several spheres of the society., especially in education and in certain field of specialty, such as child psychology, specialpedagogy, and child psychiatry. With the use of present-day convent- ional methods, certain LD can only be diagnosed after several years of school attendance. By that time, unfavorable mechanisms may have already developed (neurotic behavior, maladjustment). 2. Our Objective. Screening of preschool-age children for the purpose of early LD detection leading to early remedies and, by extension, timely prevention of the unfavorable impact of LD on the academic development of children. 3. Methodology. Method:an eye movement recording. We want to perfect the eye movement recording system: it should be non-restrictive, without any contact examination (suitable for a preschool child) and as a screening method it must not be strenuous or t

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výsledky výzkumného projektu se poněkud odchýlily z původně zamýšleného zaměření do psychologické či pedagogicko psychologické praxe. Aspekt psychologický ustoupil do pozadí mediánskému a zejména neurologickému a byly zvýrazněny právě tyto fenomény. Výs

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1999

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2001

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2002/GA0/GA02GA/U/N/7:3

  • Datum dodání záznamu

    1. 4. 2003

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 167 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 167 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč