Oční pohyby a včasná diagnoza poruch učení: objektivní diagnostika v dětské psychologii a speciální pedagogice
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / 2. lékařská fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Eye movements and early diagnosis of learning disabilities: objective diagnostics in child psychology and special pedagogy
Anotace anglicky
1. Introduction. Learning disabilities (LD) which affect approxim. 5 % of the population constitute a sub- stantial burden in several spheres of the society., especially in education and in certain field of specialty, such as child psychology, specialpedagogy, and child psychiatry. With the use of present-day convent- ional methods, certain LD can only be diagnosed after several years of school attendance. By that time, unfavorable mechanisms may have already developed (neurotic behavior, maladjustment). 2. Our Objective. Screening of preschool-age children for the purpose of early LD detection leading to early remedies and, by extension, timely prevention of the unfavorable impact of LD on the academic development of children. 3. Methodology. Method:an eye movement recording. We want to perfect the eye movement recording system: it should be non-restrictive, without any contact examination (suitable for a preschool child) and as a screening method it must not be strenuous or t
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledky výzkumného projektu se poněkud odchýlily z původně zamýšleného zaměření do psychologické či pedagogicko psychologické praxe. Aspekt psychologický ustoupil do pozadí mediánskému a zejména neurologickému a byly zvýrazněny právě tyto fenomény. Výs
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1999
Ukončení řešení
1. 1. 2001
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2002/GA0/GA02GA/U/N/7:3
Datum dodání záznamu
1. 4. 2003
Finance
Celkové uznané náklady
1 167 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 167 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč