Vybrané parametry mozkových funkcí ve vztahu k poruchám vývoje koordinace u dětí.
Cíle projektu
Vývojová porucha koordinace je jednou ze specifických poruch učení a je popisována jako postižení vývoje pohybové koordinace, které nelze vysvětlit celkovou retardací intelektu ani specifickou nebo získanou nervovou poruchou. Předkládaný projekt navazuje na projekt, ve kterém jsou prověřovány možnosti diagnostiky poruchy a je popisována její struktura. Ukazuje se, že u dětí s nižší úrovní koordinace probíhá zpracování evokovaných potenciálů v mozku odlišným způsobem než u dětí s běžnou úrovní koordinace. Podstatou projektu je tedy popsání odlišností v řízení pohybových činností dětí v závislosti na úrovni vývoje koordinace a na jejich intelektu. Projekt bude realizován ve spolupráci katedry tělesné výchovy, elektrofyziologické laboratoře fakultní nemocnice, týmu neuroinformatiků a speciálních pedagogů. Budou použity test MABC 2, analýza evokovaných potenciálů, vybrané testy dalších specifických poruch učení a intelektu. Projektu se zúčastní přibližně 100 dětí. Výstupem budou publikace v renomovaných časopisech na Web of Science.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Hlavní účastníci
Fakultní nemocnice Plzeň
Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta pedagogickáDruh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-1525
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Selected parameters of brain functions in relation to developmental coordination disorder in children.
Anotace anglicky
Developmental coordination disorder (DCD) belongs to learning disorders and usually is described as a disorder in development of motor coordination which can not be explained by mental retardation. This project proposal follows previous project whose objective was to search out possibilities of diagnostics of DCD. Results support expectation that brain of children with lower level of coordination processes event related potentials by different way. Thus the objective of this project proposal is to describe differences in movement control in children according to level of coordination development and intellect. The project will be solved in cooperation of Department of Physical Education, team of neuroinformatic scientists, electrophysiological laboratory of University Hospital in Pilsen and expert in special education. Test MABC 2, analysis of evoked potential and some other test of learning disorders and intellect will be used. About one hundred children will participate in project. Outputs of project: papers in journal with impact factor.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy
CEP - další vedlejší obor
FG - Pediatrie
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)30103 - Neurosciences (including psychophysiology)
30209 - Paediatrics
30210 - Clinical neurology
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Zhodnocení výsledků projektu
Vyřešení projektu přineslo sice cenné a nové poznatky, nicméně ne v oboru AM. Počet a struktura publikačních výstupů neodpovídá avizovaným plánům v projektové přihlášce („alespoň 3 publikace v časopisech indexovaných na WoS“), prezentace na konferencích byly splněny. Jediná uplatněná publikace typu Jimp má s projektem marginální vztah. V rozporu s doporučením panelu byl zakoupen notebook.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
24. 11. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Datum dodání záznamu
28. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
1 699 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 699 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
1 699 tis. Kč
Statní podpora
1 699 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2012 - 24. 11. 2016